PIURE DE CARTOFI CU PUI SI GALBENUS DE OU PENTRU BEBELUSI

By Claudia Ciobanu




Ieri i-am gatit lui Mihaita piure de cartofi cu pui de tara si galbenus de ou... tot de tara :). Am evitat sa il hranesc cu pui si oua din comert, nu e usor sa ai mereu carne proaspata sau oua de la tara insa ne straduim. Am auzit cum ca nu ar fi indicat sa pastrezi carnea in congelator mai mult de 2 saptamani... eu sunt convinsa ca si daca a stat mai mult de 2 saptamani la congelator, e mult mai in regula decat cea din comert tratata cu toate prostiile. Desi are acum 1 an si 2 luni, inca nu i-am dat albusul de ou care nu e indicat pana la varsta de 1 an din cauza riscului sporit de a face alergii. Cartoful baloneaza, prin urmare i-am pregatit piure de la varsta de 7 luni, desi i-am pus cate un cartof micut in supa de la 6 luni. Dupa cum probabil stiti, mancarea pentru bebelusi nu se pastreaza la frigider mai mult de 2 zile (se serveste doar in ziua in care ati gatit si a doua zi).


Ingrediente: 3 cartofi potriviti ca marime
                     o puplita superioara de pui de tara
                     2-3 linguri de lapte
                     o jumatate de lingurita de unt
                     un ou de tara
                     un praf de sare


Mod de preparare: Am decojit si tocat cartofii dupa care i-am pus la fiert intr-un ibric, acoperiti complet de apa. 



By Claudia Ciobanu

Am scos pulpita de la congelator si am pus-o la fiert fara sa o decongelez (ca sa economisesc timp).

By Claudia Ciobanu

Am pus ousorul la fiert si dupa ce a eliminat carnea toata spuma, am aruncat toata apa, am spalat putin cu apa ibricul si bucatica de carne si am pus-o din nou la fiert, intr-o apa curata. Oricat de mult ne-am stradui sa indepartam spuma, tot vor ramane firicelele acelea enervante in apa, asadar mi se pare mult mai usor si sanatos sa procedez asa (fac acelasi lucru si cand gatesc pentru mine si sotul meu).

Cand s-au fiert toate, am taiat carnita bucatele, am decojit ousorul si am indepartat albusul, am scurs zeama cartofilor si le-am pus pe toate in blender. Am adaugat untul, laptele caldut si un praf de sare. Le-am pasat bine si gata piureul!

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu


Poate v-am surprins cand am spus ca am pus lapte sau unt... sau chiar si un praf de sare. Stiu ca nu este indicata sarea, insa mai stiu ca mancarea trebuie sa aiba gust si medicul mi-a spus ca e in regula sa pun un praf de sare. La inceput lasam putina zeama de la cartofi si puneam 2 masuri de lapte praf. Apoi am constientizat (ceea ce stiam deja) ca laptele praf isi pierde proprietatile nutritive daca este incalzit la o temperatura mai mare decat temperatura corpului, asadar nu era nici o isprava! Exista lapte ecologic in comert daca nu aveti de unde sa procurati lapte proaspat de tara. Nu vreau sa fac reclama, insa despre laptele LaDorna am auzit numai de bine. Legat de unt, am gasit variante pro si contra, numai ca varianta pro care m-a convins spunea ca untul contine colesterol si este indicat deoarece bebelusii au nevoie de el pentru dezvoltarea sistemului nervos. Chiar si laptele matern contine mult indicatul colesterol. In orice caz, o jumatate de lingurita de unt la 1-2 saptamani, nu pare sa-l fi afectat negativ :).

2 comentarii:

  1. Uauuu...nu ma adopti si pe mine??? Va pup dulce

    RăspundețiȘtergere
  2. Cam multe cereri de adoptie in ultima vreme :))) ar fi util daca v-ati semna sa stiu si eu cine a comentat ca apare doar anonim :( daca ai profil de fb, foloseste butonul de fb log in si o sa iti apara si numele :) daca nu, scrie la sfarsit ca desi sunt sigura ca te cunosc, nu imi dau seama cine esti :)

    RăspundețiȘtergere

Retete populare