TORT MICKEY MOUSE

By Claudia Ciobanu


Ce nu face o mama pentru copilul ei? :) Cu mult curaj si multa determinare, am decis sa-i pregatesc lui Mihaita de Sf Mihail si Gavril un tort in forma de Mickey Mouse. Marturisesc ca sunt complet "neutilata" pentru asa ceva si nici experienta cu desenul nu am, dar daca mie mi-a iesit, eu zic ca ii poate iesi oricui :). Intotdeauna exista loc de mai bine, eu m-am lasat ghidata de imaginatie... si o poza cu chipul lui Mickey :D.


Ca sa fac un sumar al ingredientelor, am copt blatul din oua, faina, zahar si ulei, in interior am pus  2 creme (una de ciocolata cu alune si una de frisca si fructe) iar decorul l-am facut folosind o parte din crema de frisca din umplutura pe care am combinat-o ca sa obtin si alte culori si ciocolata topita.


Ingrediente: Pentru blat:  12 oua mari
                                         10 linguri zahar
                                         10 linguri de faina
                                          2 lingurite ulei
                                          esenta de vanilie
                                          1 plic zahar vanilat
                                       
                     Pentru umplutura:
                                crema de ciocolata: 2 oua
                                                              200g zahar
                                                              5 lingurite cacao
                                                              1 pachet de unt
                                                              esenta de rom (cateva picaturi dintr-o fiola de rom)
                                                              100g nuca/alune nesarate zdrobite
                       
                                crema alba: 300ml frisca lichida
                                                  500g mascarpone
                                                  1 pliculet zahar vanilat
                                                  300g fructe congelate (eu am pus cirese si capsune pe care mi le-am congelat in sezon dar gasiti fructe congelate in hypermarketuri, in zona cu legume congelate)

                     Pentru decor: 
                                crema de ciocolata: 300g ciocolata neagra
                                                              1 lingurita de ulei
                                crema roz (chipul lui Mickey): 5-6 linguri din crema alba pentru umplutura
                                                                              3-4 linguri zeama scursa din fructele congelate
                                crema rosie (limba lui Mickey): 2 lingurite crema alba pentru umplutura
                                                                              3-4 lingurite zeama scursa din fructele congelate
                                crema alba (ochii lui Mickey): 3-4 lingurite din crema alba pentru umplutura


Mod de preparare: Capul lui Mickey are la baza 3 blaturi: unul mare reprezentand chipul lui si 2 mici, adica urechile :D. Eu nu am forme de copt pe masura, am forme rotunde dar nu am o tava atat de mare care sa cuprinda la final capul cu tot cu urechi... prin urmare am cautat o oala mai mica si 2 si mai mici (identice) care sa incapa in tava. Am ajuns la concluzia ca un ibric de ceai ar fi potrivit pentru o ureche si cum aveam 2 la fel, am copt "urechile" in ele :D.

Am separat albusurile de galbenusuri, am batut albusurile spuma (cu un  praf de sare) si cand s-au intarit, am incorporat zaharul (inclusiv cel vanilat) si am mixat pana cand acesta s-a topit. Am frecat putin galbenusurile cu ulei, le-am incorporat si pe ele in compozitia de albus si zahar, apoi am adaugat treptat faina si esenta de vanilie.

By Claudia Ciobanu

Am tapetat cele 3 "forme de copt" cu hartie de copt, am turnat compozitia (in mod egal la urechi) si le-am copt la foc potrivit cca 35-40 de minute, pana cand s-au rumenit frumos deasupra. Eu le puteam coace simultan pentru ca aveau loc pe gratarul din cuptor dar daca nu se poate, aveti grija sa mai amestecati cu telul compozitia inainte sa introduceti o alta runda la cuptor pentru ca se mai lasa faina la fundul vasului in care ati preparat-o.

Am pregatit crema de ciocolata in felul urmator: am frecat ouale cu zahar intr-un vas la foc mic si cand s-a topit zaharul si a inceput sa se ingroase putin compozitia, am adaugat cacao si am amestecat omogen. Dupa ce s-a racit, am amestecat aceasta crema cu untul moale la temperatura camerei, am adaugat cateva picaturi dintr-o fiola de rom si am incorporat cu grija alunele maruntite in blender.

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu

Crema de frisca a fost preparata in felul urmator: am batut frisca spuma, am incorporat mascarpone si am adaugat un plic de zahar vanilat. Din aceasta compozitie am oprit 3-4 lingurite pentru ochii lui Mickey (intr-o cescuta), in alta cescuta am pus 2 lingurite pentru limba si intr-un castronel 5-6 linguri pentru chipul lui. Peste crema care mi-a ramas in vas, am pus fructele scurse bine de zeama si le-am amestecat cu grija.

Siropul pentru blat a fost facut din aproape toata zeama scursa de la fructe pe care am fiert-o cu 1 plic zahar vanilat si putina esenta de lamaie.

By Claudia Ciobanu


Am taiat blaturile in 3 parti (adica 2 taiateuri) si am insiropat partea de jos, am pus crema de ciocolata cu alune, apoi am asezat inca un strat de blat pe care l-am insiropat si peste el am pus crema de frisca si fructe si la final am asezat ultimul strat de blat, pe care l-am intors invers ca sa imi ramana o suprafata neteda pentru decor si am insiropat si aceasta ultima parte de blat. Toate operatiile astea au fost facute pentru toate cele 3 blaturi, dupa cum se vede si in poza.


By Claudia Ciobanu


Crema alba din castronel trebuia sa devina roz, precum chipul lui Mickey.... prin urmare am amestecat-o cu 3-4 linguri din zeama scursa de la fructe si am intins-o deasupra ultimului strat de blat.

Am topit ciocolata la bain-marie si am lasat-o sa se raceasca in vas.


By Claudia Ciobanu

Si de aici incepe distractia, adica decorarea :). Am pus ciocolata topita intr-o punga alimentara, am taiat varful coltului (foarte putin, cat sa pot trasa dungi subtiri, deci sa curga foarte putina ciocolata) si am conturat chipul lui Mickey dupa cum m-am priceput). Cu un ochi la poza si unul la tort, am facut conturul fetei, al gurii si al nasului. Limba a fost facuta din crema alba amestecata cu mai multe lingurite de zeama de fructe, ca sa iasa cat mai rosie. Si pe aceasta am pus-o tot in punga si am taiat coltul ca sa pot desena cu ea. Ochii i-am facut cu crema alba, simpla  pusa tot in punga... you know the rest :) si apoi am umplut cu ciocolata topita pe unde a mai trebuit :D. Am dat la rece pana in momentul servirii, adica peste cateva ore :).

Partea buna este ca daca nu curge multa compozitie prin "gaurica" din punga, puteti corecta usor imperfectiunile si intr-un final trebuie sa iasa ceva. Sunt convinsa ca exista ustensile mai performante, de fapt, stiu cu siguranta ca exista dar eu nu mi-am procurat inca... deci daca am reusit eu cu punga, oricine poate sa reuseasca, nu? :D

Am taiat tortul aseara dar n-am apucat sa fac o poza cu "interiorul" ... inca nu l-am terminat, deci inca mai pot sa fac una si s-o adaug la restul pozelor mai tarziu, dar am vrut sa postez reteta pentru ca nu mai aveam rabdare :p.


POFTA BUNA!






8 comentarii:

  1. Arata FOARTE FOARTE BINE. Pariez ca a iesit si FOARTE GUSTOS. Iti vine sa-l mananci......pacat ca e doar poza ...:)). Daca as sti sa fac prajituri as incerca si eu pt. Bursucica mea :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar a fost gustos si nici nu e greu de facut, eu m-am ambitionat pentru ca am vrut sa-l comand si mi s-a spus ca nu au forme pt un astfel de tort. Eu cred ca daca vrei, se poate, asadar poate tu sau cineva apropiat care stie sa faca praji o sa-l prepare intr-o zi :)

      Ștergere
  2. Felicitari. Arata foarte bine. Multumim de idee

    RăspundețiȘtergere
  3. As vrea sa fac si eu tortul tau pentru ca e foarte frumos, dar te rog daca poti sa-mi spui de care ciocolata neagra ai folosit....oricare ciocolata amaruie, ciocolata neagra cu lapte sau ciocolata dintr-aia la kg "menaj"?

    multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricare ciocolata amaruie, procentaj de cacao cat mai mare ca sa iasa cat mai neagra :)

      Ștergere
  4. e foarte frumos ! felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos tortul,as vrea sa-l fac si eu de ziua unui baietel,imi poti spune te rog ce dimensiune au blaturile,Multumesc!!

    RăspundețiȘtergere
  6. E super si l am făcut....e perfect pentru ziua unui copil fan miky mouse

    RăspundețiȘtergere

Retete populare