PLACINTA CU PERE, STRUGURI SI NUCA

By Claudia Ciobanu


Vine toamna, bine-mi pare/Fructe multe, coapte are! Serios vorbind, nu-mi place toamna dar imi plac fructele ei... Am gasit placintitica asta intr-o revista, am facut-o, am tras niste concluzii si acum impart si cu voi descoperirea :). Combinatia de fructe e deosebita, gustul nu se aseamana cu nimic din ce am mancat pana acum, daca o incercati, sper sa va placa :)


Ingrediente: Pentru aluat: 200g unt
                                         300g faina
                                         cca 100 ml apa rece (cat sa obtineti un aluat consistent dar pufos)
                                         un praf de sare

                   Pentru umplutura: 2-3 pere mari coapte
                                              200g boabe de struguri
                                              100g nuca (merge si mai multa, imi pare rau ca n-am pus macar 150g)
                                              3 linguri suc de portocale
                                              coaja rasa de la o portocala
                                              2 lingurite de faina
                                              150g zahar (daca fructele sunt foarte dulci, nu puneti mai mult de 100g)
                                              1 plic zahar vanilat
                   Pentru decor: zahar pudra

Mod de preparare: Untul moale la temperatura camerei se amesteca treptat cu apa, sarea si faina. Eu am facut 2 placinte, prin urmare am dublat cantitatile, deci nu va speriati daca vi se pare ca mie mi-a iesit prea multa compozitie. Dupa ce se amesteca omogen, se imparte aluatul in 2 parti, se infasoara in folie alimentara si se da la frigider pana cand preparam umplutura (minim 20min). Aluatul acesta este putin lipicios, deci nu va speriati daca  nu iese ca un aluat de gogosi, cozonac sau pizza.


By Claudia Ciobanu


Se curata perele de coaja si de samburi si se taie bucatele. Boabele de struguri se spala bine, nuca se zdrobeste si portocala se rade pe razatoarea mica si se stoarce. Intr-o oala incapatoare, punem la fiert sucul de portocale si coaja rasa. Apoi adaugam bucatile de pere, strugurii, nuca si zaharul (simplu si vanilat). Cand s-a topit zaharul, adaugam faina si amestecam bine pana cand se leaga putin compozitia.

By Claudia Ciobanu

Lasam umplutura sa se raceasca (nu neaparat de tot, poate fi si calduta), scoatem o bucata de aluat de la frigider, il scoatem din folie, il asezam pe masa stropita cu faina si intindem o foaie rotunda pe care o asezam intr-o tava rotunda tapetata cu hartie de copt. Punem compozitia peste aluatul din tava, apoi intindem in forma rotunda si cealalta parte de aluat care ne-a ramas in frigider si acoperim compozitia din tava complet (puteti intinde foaia de deasupra un pic mai mare decat tava si sa apasati cu furculita pe margine ca sa fie complet acoperita. Se da la cuptorul incins in prealabil cca 45min la foc potrivit, pana cand se rumeneste frumos deasupra. Dupa ce o scoateti din cupotor, o puteti acoperi 10 minute cu un prosop curat ca sa va asigurati ca aluatul ramane fraged. Dupa ce se raceste, se pudreaza cu zahar.

By Claudia Ciobanu




POFTA BUNA!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare