PRAJITURA DE CIOCOLATA CU NUCA SI MORCOV

By Claudia Ciobanu

Aceasta este o praji facuta dupa o reteta dintr-o revista mincinoasa... de-asta nu-mi plac mie UNELE reviste culinare: spun pe scurt, sar pasi importanti si rareori iti iese "ca'n poza". De aceea, o sa va povestesc exact cum se face si daca intampinati probleme, cum le "dregeti". Gustul e bun, nu e foarte pufoasa dar nu e nici uscata, nici nu cred ca trebuia sa iasa altfel blatul. Oricum crema face toata treaba ;)


Ingrediente: Pentru blat: 5 oua
                                    175gr zahar pudra
                                    175 gr morcov (adica vreo 2 morcovi potriviti ca marime)
                                    150gr faina
                                    40gr cacao
                                    50gr nuca pisata

                   Pentru crema: 350gr crema de branza fina (eu am pus mascarpone)
                                         175gr ciocolata de menaj sau nearga
                                         100gr zahar
                                         Optional: 200gr iaurt cu fructe
                   Pentru decor: 50gr nuca zdrobita

Mod de preparare: Se amesteca ouale cu zaharul pudra la bain-marie pana cand incep sa se ingroase. Cam asa scria in revista DAR, trebuie sa stiti urmatoarele lucruri: trebuie sa amestecati aproximativ in continuu si cum au inceput sa se ingroase, luati-le de pe foc! Daca s-au ingrosat prea tare, mixati inca 1-2 oua ca sa le subtiati, fara sa mai puneti cratita la bain-marie. Apoi incorporati faina, cacaoa si morcovul ras pe razatoarea mica si scurs bine de zeama. Compozitia asta se pune intr-o tava de copt tapetata cu unt si faina sau cu hartie de copt si se coace la cuptorul incins in prealabil aprox 35min, la foc potrivit spre mic.

By Claudia Ciobanu

Ceea ce nu spune revista este urmatorul lucru: compozitia e putina, deci aveti nevoie de o tava mica, sau dublati cantitatile. In mod normal, trebuia sa tai blatul pe jumate si sa pun un strat de crema si intre foi dar mi s-a parut prea joasa sa mai fac si chestia asta. Data viitoare voi dubla ingredientele ca sa am suficient "material" :).

In timp ce se raceste blatul, puteti topi ciocolata de menaj pentru crema. Eu am topit-o la bain-marie dar merge si la microunde. Lasati cateva minute la racit vasul in care ati topit ciocolata (il puteti pune intr-un alt vas cu apa rece) si mixati bine crema de branza cu zaharul (si iaurtul daca folositi, eu am pus iaurt cu dulceata de cirese amare). Apoi incorporati si ciocolata topita si gata crema!

By Claudia Ciobanu

Dupa cum spuneam, daca as fi putut taia blatul, as fi pus un strat si intre foi dar cum n-a fost cazul, am pus toata crema deasupra blatului si apoi am presarat nuca zdrobita. Se poate servi imediat :).


By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu



 
















POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare