TOCANA DE PUI CU LEGUME LA CUPTOR



Reteta este a mamei si e de fapt un fel de ghiveci adaptat la cam ce ai prin casa... legumele pot varia si puteti jongla foarte simplu cu ingredientele, este o mancarica dietetica fara ulei (se bazeaza doar pe grasimea din carne) si se face foarte usor.


Ingrediente: 750g carne de pui (de care doriti, dezosata sau cu os, cubulete sau bucati)
                   5-6 cartofi mari
                   2 cepe potrivite
                   1-2 morcovi potriviti
                   o conserva mica de mazare
                   cca 500g pasta de tomate, bulion sau suc de rosii
                   1 ardei mare gras
                   condimente dupa gust: eu am pus sare, piper alb, cimbru, cativa catei de usturoi pisati
                   verdeata dupa preferinte: eu am pus o legatura de patrunjel verde


Mod de preparare: Eu am folosit pulpe superioare dezosate, pe care le-am taiat bucati potrivite, le-am condimentat putin si le-am pus in vasul de yena cu o cana de apa. Am dat la cuptor cca 15 minute, la foc potrivit, am lasat acoperit cu un capac pana cand si-au lasat grasimea.

Intre timp, am curatat, spalat si tocat ceapa marunt, am scos vasul de la cuptor, am asezat ceapa tocata peste carne si am introdus din nou vasul la cuptor la foc potrivit pt cca 10-15 minute.

Pana s-a calit putin ceapa, am curatat cartofii si morcovul, am taiat cartofii bucati maricele si morcovul rondele, am scos vasul de yena din nou si am asezat legumele tocate peste carnea cu ceapa. Am dat din nou la cuptor si intre timp am preparat sosul de rosii in felul urmator: am pus sucul de rosii intr-un bol (daca folositi pasta de tomate, e musai sa o desfaceti cu o cana de apa) si am adaugat sare, piper si cimbru, am omogenizat si am turnat amestecul de sos peste legumele din vas. E important sa fie cartofii acoperiti de sos ca sa fiarba bine, prin urmare am completat cu apa si am dat din nou la cuptor pentru cca 40 de minute.

Eu nu am pus ardei pentru ca am un sos de rosii de la mama care contine foarte mult ardei rosu, deci nu mai avea sens, dar voi puteti pune ardeiul tocat marunt odata cu sosul de rosii. 


Cand au fiert cartofii (puteti scoate unul sa il gustati sau sa il incercati cu o furculita - daca intra usor, e fiert), am pus usturoiul pisat si mazarea scursa bine de zeama si spalata (mazarea era deja fiarta din conserva), am amestecat cu grija si am mai dat la cuptor 5-10 minute ca sa se imbine aromele.

La final, am scos vasul din cuptor, am presarat verdeata spalata si tocata marunt si am servit cu muraturi.




P.S: Daca gatit cu bucati de pui cu os, va sfatuiesc sa le scoateti inainte sa puneti ceapa la calit si sa le adaugati cam la 10-15 minute dupa ce ati pus sosul de rosii pentru ca altfel se vor fierbe foarte rau si se va desprinde carnea de pe os.

POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare