PIURE DE FRUCTE PENTRU BEBELUSI

 
Dupa cum puteti observa in poza de mai sus, introducerea piureului de fructe a fost o adevarata aventura! Am inceput cu mar si cereale inainte sa implineasca 5 luni iar acum servim aproape orice fel de fruct gasim pe piata. Pentru ca biscuitii contin prea multe substante pe care n-as vrea sa i le dau copilului meu, am decis sa combinam fructele cu cereale de bebelusi. Am incercat fara succes sa introduc cerealele in combinatie cu laptele insa cel mic le-a refuzat. Prin urmare si in ziua de astazi serveste o masa de fructe insa in combinatii diverse pentru ca nici noua nu ne place sa mancam aceeasi ciorba in fiecare zi :).

La inceput am pasat jumatate de mar (potrivit ca marime, fara coaja si samburi) cu 2-3 masuri de cereale (si acum folosesc masura de la lapticul praf pentru ca asa m-am obisnuit). Am crescut treptat cantitatea de fruct si implicit de cereale (sau branzica, iaurt pe care le-am introdus dupa varsta de 6 si respectiv 7 luni) pana cand am obtinut un castronel plin (aproximativ 200g) in jurul varstei de 1 an. Ca si sucul de fructe, piureul se oxideaza rapid si se recomanda sa il serviti imediat. Se prepara zilnic, nu se pastreaza la frigider si nu se incalzeste. Pe masura ce introduceam un fruct nou (suc sau piure), am inceput sa le si combin pentru un plus de savoare si adaos de vitamine. Am introdus bananele dupa 7 luni deoarece micutul a avut ceva probleme cu tranzitul intestinal si dupa cum se stie, bananele constipa. Avocado este un fruct recomandat bebelusilor datorita continutului foarte bogat de uleiuri esentiale si vitamine. Gustul nu este spectaculos insa micutului i-ar putea placea daca este combinat cu un alt fruct si eventual branzica de casa sau iaurt.

Combinatii de piure de fructe pe care i le-am dat eu micutului meu:
- cereale de bebelusi cu unul sau mai multe din urmatoarele fructe: mar, para, nectarina, piersica, ananas, banana, mango, avocado, kiwi (fara coaja sau samburi, cu exceptia semintelor de kiwi pe care ar fi dificil sa le indepartati, eu cel putin nu am facut-o).
- branzica de casa cu unul sau mai multe din urmatoarele fructe: mar, para, nectarina, pierica, banana, mango, avocado (combinatia de branza cu ananas mi se pare ca are un gust amarui, puteti incerca insa).
- iaurt simplu amestecat cu unul sau mai multe din urmatoarele fructe: mar, para, nectarina, piersica, ananas, banana, mango, avocado, kiwi (va recomand sa faceti intai piureul de fruct si sa amestecati apoi cu lingura si iaurtul deoarece acesta devine foarte lichid daca este introdus in blender de la inceput).

Ce cred eu ca este de retinut in legatura cu piureul de fructe:
- cereti sfatul pediatrului inainte sa introduceti fructele in meniul bebelusului;
- modul de preparare este foarte simplu si rapid: se spala bine fructele, se curata de coaja si seminte/samburi (unde este cazul) si se paseaza in blender (atentie la bucatelele nepasate, bebelusul se poate ineca!)
- fructele nu se fierb pentu piure deoarece isi pierd o mare parte din vitamine si implicit din proprietatile nutritive;
- se prepara inainte de servire, nu se pastreaza la frigider si nu se incalzeste;
- se tine cont de efectele fructelor asupra organismului: anumite fructe provoaca alergii (ex. capsunele) si nu sunt recomandate pana la varsta de 1 an, unele fructe constipa, altele pot provoca diaree (pentru reglarea tranzitului intestinal al bebelusului, eu am folosit Biotics Baby);
- nu se adauga zahar sau miere deoarece in afara de faptul ca nu sunt recomandate pana la varsta de 1 an, este de preferat sa obisnuiti bebelusul cu gustul natural al fructului;
- nu serviti bebelusului mai mult de 100ml fruct pe zi pana la varsta de 1 an deoarece mineralele continute de fructe pot afecat rinichii slab dezvoltati ai micutului.

3 comentarii:

Retete populare