TAITEI (NOODLES) DE OREZ CU PUI SI LEGUME


Acum am terminat de mancat si m-am grabit sa va spun cat de mandra sunt de reteta asta. Ati auzit de Chopstix? Daca vorbesc chineza, va explic in cateva cuvinte ca oamenii astia sunt specializati in mancare chinezeasca si de la ei am mancat cei mai buni taitei de orez cu pui si legume. M-am uitat bine in "castron" si mi-am zis: "pfff... d-astia pot sa fac si eu acasa!" Prima oara a fost un fiasco. Am mers pe ideea ca pot sa pun si d-aia, si d-aia, ca iese mai bun... Ntz ntz ntz... nu mai aveau nici o treaba cu ce mancasem eu si mi-am luat teapa si cu sosul de soia, pe care scria mare SALTED dar eu nu m-am gandit ca e asa de salted si am mai pus si eu sare grupa mare... Ma rog... azi, lucrurile au stat cu totul altfel pentru ca, desi tot dupa capul meu am facut, a iesit ceva buuun bun, de nu-mi venea sa cred cand mi-a spus sotul (care a mancat primul) ca sunt asa de buni incat ar fi mancat toata tigaia! (continutul ei, bineinteles).


Ingrediente: un pachet taitei de orez
                   1 piept de pui dezosat si fara piele
                   1 morcov maricel
                   2 ardei (ce culoare doriti, eu am pus galben)
                   o jumatate de castravete mare
                   3-4 fire de ceapa verde
                   cateva foi de varza rosie
                   100ml sos de soia (sarat, exista si dulce - scrie pe sticluta)
                    4-5 linguri ulei de floarea soarelui
                    sare, piper dupa gust


Mod de preparare: Am taiat pieptul de pui in fasii mici si subtirele. Am pus 2 linguri de ulei in tigaie si am calit puiul pana cand s-a rumenit.


Pentru ca n-aveam vreme de pierdut, am pus o oala mare de apa la fiert (pentru taitei) si m-am apucat de taiat legumele. Dupa ce le-am spalat, am taiat totul in forma de fasii subtiri, mai putin ceapa verde pe care am tocat-o maruntel.


Cand s-a rumenit puiul, l-am scos din tigaie intr-un castronel pe care ulterior l-am acoperit, am mai pus 2 linguri de ulei in tigaie si am calit legumele (am tinut tigaia acoperita si am amestecat periodic).

Intre timp, am pregatit taitei conform instructiunilor de pe ambalaj: i-am pus in apa care deja clocotea si i-am fiert 4-5 minutele amestecand cu grija din cand in cand (nu ii fierbeti mai mult pentru ca se zobesc). Cand au fost gata, i-am scos cu o paleta, i-am pus in sita pentru spaghete, i-am clatit cu apa rece si i-am lasat la scurs.



Cand s-au inmuiat legumele (am gustat un morcovel sa ma asigur :D), am adaugat taiteii si am amestecat toata treaba cu grija.




Dupa vreo 5 minute de prajit, am adaugat sosul de soia si puiul. Le-am amestecat (tot cu grija), am gustat de sare si am mai pus un pic (noi mancam sarat, nu foarte dar...), apoi piperul si gata!






POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare