PULPA DE PORC FRAGEDA SI AROMATA





Ceea ce urmeaza sa va povestesc e o reteta simpla de tot, chiar si pentru cei mai incepatori incepatori care ar fi tentati sa o incerce :). Necesita ceva pregatire insa discutam de o complexitate minima, o sa vedeti despre ce este vorba. Sa pregatiti carnea dureaza maaaaaxim 10 minute, ideal este sa o lasati la macerat de seara pana dimineata sau macar cateva ore, iar la cuptor se tine cca 2h la foc mic. Asadar, aveti nevoie de urmatoarele:


- cca 1kg pulpa de porc fara os;
- 3-4 catei de usturoi;
- 1/2 lingurita sare;
- putin piper;
- o cescuta de ulei;
- un pahar de vin, preferabil alb (eu n-am avut si am pus rosu);
- o ceasca de apa minerala sau sifon;
- verdeturi dupa gust (eu am pus cimbru si rozmarin)


Carnea NU se transeaza ci se spala si se inteapa cu un cutit din loc in loc. Se pune intr-o punga impreuna cu toate ingredientele enumerate mai sus, se agita un pic punga ca sa se distribuie uniform si se da la frigider cel putin cateva ore, daca nu se poate de seara pana a doua zi.

Cu cel putin 2h inainte de servire, se scoate carnea de la frigider, se aseaza intr-o tava cu toata zeama din punga, se mai adauga o cescuta de ulei si una de apa si optional, se curata o ceapa si se imprastie foile din loc in loc (nu foile uscate, cele crude :p).





Fie ca ati observat sau nu, va spun eu ca in tava din imagine mai sunt niste fasii de carne de porc pe care le aveam in frigider si am zis ca daca tot m-am apucat de fripturi, sa le pun si pe ele ca sa nu se simta neglijate :). Lasati friptura la foc mic-potrivit cca 2h, cam din 30 in 30 de minute va mai uitati la ea, o mai intoarceti astfel incat sa ii permiteti sa se rumeneasca frumos pe ambele parti, fara sa se usuce.

Se poate servi cu ce vreti voi: cartofi prajiti, copti, fierti, legume pe gratar, legume trase la tigaie, piure, muraturi, nici nu mai stiu ce sa va mai sugerez :). Singurul meu regret este ca nu am facut poze si cu feliile taiate din bulgarasul asta nazdravan, ca sa vedeti cat de bine arataaaa.... de gust nu mai discut, cred ca e de la sine inteles ca e foarte aromata :).

POFTA BUNA!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare