TARTA CU FRUCTE







Pe 1 decembrie am facut 3 tarte cu fructe, nu ca sa sarbatoresc ziua nationala, ci  ziua sotului si a cumnatului meu. Am facut ceva munca de cercetare inainte, am citit si comparat fel de fel de retete, m-am documentat si am decis sa fac asa cum urmeaza sa va povestesc. Din ceea ce am citit, acesta pare a fi cu adevarat modul corect de a face o tarta, nu cu blat de pandispan, nu cu creme la plic, ci aluat de tarta si crema din lapte si oua. Decorul... e atat de relativ incat o sa las la aprecierea fiecaruia, eu una m-am inarmat cu fructe fel de fel si am decorat dupa cum m-am priceput. Eu o sa va spun care sunt cantitatile pentru o tarta, voi decideti cate vreti sa faceti :).


Ingrediente: Pentru aluat:  1 galbenus de ou
                                          250g faina 000
                                          125g unt
                                           50ml apa
                                           90g zahar pudra
                                           un praf de sare

                      Pentru crema: 500ml lapte
                                            5 galbenusuri de ou
                                            120g de zahar
                                            75g faina sau amidon
                                            20g unt
                                            1 plic zahar vanilat
                                            cateva picaturi esenta de vanilie (fiola)

                      Pentru decor: fructe proaspete si/sau din compot
                                           2 plicuri gelatina pentru jeleu incolora (eu am luat tort gelee de la dr oetker)


Mod de preparare: Se topeste untul si se lasa 5-10 minute sa se racoreasca, dupa care se amesteca omogen cu zaharul si praful de sare. Apoi se incorporeaza galbenusul si faina treptat. Eu am amestecat cu un tel si cand a devenit din ce in ce mai greu de amestecat, am inceput sa incorporez si apa, pana cand am obtinut un aluat potrivit de tare pe care l-am framantat cca 5 minute.




Pentru ca am facut 3 tarte, l-am impartit in 3, am infasurat fiecare parte in folie alimentara si le-am dat la congelator cca 20min. Avantajul congelatului consta in faptul ca aluatul devine mult mai omogen si elastic, o sa observati o mare diferenta intre consistenta lui dinainte sa-l bagati in congelator si cea de dupa.

Pentru ca aveam de copt 3 tarte, n-am scos toate 3 bucatile de aluat din congelator o data, ci pe rand, pentru ca aveau sa stea la coada la copt.

Am presarat faina pe masa si am intins aluatul in forma rotunda, cam cat de mare era tava. Am pus aluatul intins pe tava acoperind si marginile tavii, pe care le-am presat cu degetele ca sa prinda forma striatiilor respective. Ca sa nu se crape si sa nu creasca in cuptor, am acoperit cu folie de aluminiu, am dat la cuptorul incins in prealabil cca 20-25min (foc mic-potrivit) si cu 5 minute inainte, am indepartat folia de aluminiu ca sa rumeneasca pe deasupra.







In timp ce coceam tartele, am facut crema in felul urmator:
- am pus laptele la foc cu intentia de a-l fierbe;
- intre timp am mixat galbenusurile cu zaharul pana cand am obtinut o spuma, apoi am incorporat untul, faina si esenta de vanilie, cand s-a omogenizat amestecul, am scos o cana de lapte cald din oala de pe foc si am mixat-o cu restul ingredientelor;
- cand a inceput sa fiarba laptele, am dat focul mic si am inceput sa incorporez amestecul de oua, faina, unt si zahar, amestecand in continuu cu telul pana cand a inceput sa se ingroase si sa prinda consistenta unei budinci;





In timp ce se racorea crema, am taiat fructele ca sa fie pregatite, apoi am umplut tartele cu crema si le-am acoperit cu fructe dupa propria-mi imaginatie.


Am pregatit jeleul cu sirop de ananas, respectand instructiunile de pe pachet si l-am turnat fierbite pe tarte, asigurandu-ma ca acopera toata suprafata (majoritatea fructelor proaspete oxideaza - isi schimba culoarea daca nu sunt acoperite de jeleu).

Se lasa cateva ore la frigider (sa se inmoaie si aluatul) si se serveste rece.


POFTA BUNA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare