CHEC CU PERE





Zilele trecute as fi mancat ceva dulce, dar nu orice, ci un chec sau cozonac. Cum nu m-am apucat inca de cozonaci, am rasfoit o revista si am dat peste o reteta de chec cu pere. Ca in multe alte cazuri, una scrie, alta trebuie sa faci, mai ales daca ai mai facut vreun chec, doua la viata ta. De exemplu, cantitatea de zahar mi s-a parut imensa si bine am facut ca am pus mai putin, fiindca altfel as fi lesinat dupa fiecare feliuta :). Timpul de preparare este de aproximativ 15 minute, iar cel de copt de aprox 50-60 minute.


Ingrediente: 250g faina
                  200g zahar (in reteta scria 250g)
                  1 plic zahar vanilat sau cateva picaturi de esenta de vanilie (fiola)
                  125g unt
                  5 oua
                  o lamaie
                  coaja rasa de la o lamaie sau esenta de lamaie
                  2 pere coapte
                  1 praf de sare

Mod de preparare: Se curata perele de coaja, de mijlocul cu seminte, se spala si se taie bucatele. Se stoarce lamaia (daca vreti sa ii folositi coaja, dati-o pe razatoarea mica inainte) si se stropesc bucatile de pere cu zeama de lamaie ca sa nu oxideze (sa nu isi schimbe culoarea). Lasati-le la scurs intr-o sita si separati albusul de galbenus a 4 oua, iar pe cel de-al cincilea puneti-l intreg in vasul cu galbenusuri (fara coaja, evident:)). Topiti untul si lasati-l sa se racoreasca pana cand ii vine randul :).

Galbenusurile si oul intreg se mixeaza cu tot zaharul pana cand obtineti o spuma, apoi incorporati untul topit (caldut), esentele si/sau coaja de lamaie. Se adauga si faina dar neaparat in ploaie (adica o cerneti deasupra vasului, dar nu pe toata o data). Cand ati terminat de incorporat faina, bateti albusurile spuma cu un praf de sare si le incorporati si pe ele in vasul cu galbenusuri, zahar si faina. Din experienta, stiu ca albusurile nu se mai mixeaza cand se incorporeaza in compozitia finala, ci eventual se amesteca cu o spatula de jos in sus. In cazul acesta, e musai sa folositi un tel deoarece compozitia de galbenusuri si faina e foarte groasa si riscati sa nu obtineti o compozitie finala omogena.





Se tapeteaza o tava de chec/cozonac cu hartie de copt, se adauga un sfert din compozitie, apoi se pun bucatile de pere, iar la final, acoperiti cu restul de compozitie si dati la cuptorul incins in prealabil, la foc mic, cca 1h. Cand s-a rumenit frumos, il scoateti si il lasati sa se raceasca in forma. Se poate pudra si cu zahar dar eu n-am considerat ca e cazul, poate doar de dragul aspectului ca dulce era deja :).





POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare