DESPRE STERILIZARE

By Claudia Ciobanu



Dupa cum stiti, medicii pediatri recomanda sterilizarea pana la varsta de 1 an insa tot ei spun ca atunci cand bebelusul incepe sa duca la gura toate jucariile sau alte obiecte nesterilizate, este cazul sa nu le mai sterilizam biberoanele si suzetele. In definitiv, copilul trebuie sa dezvolte anticorpi mai devreme sau mai tarziu :). Daca mai demult sterilizarea implica fierberea biberoanelor si a suzetelor, acum ne este mult mai usor daca ne achizitionam un sterilizator. Eu stiu 2 variante: cel electric si cel pentru cuptorul cu microunde. Pentru ca am luat in calcul faptul ca e posibil sa plecam pentru cateva zile intr-o vacanta si nu vom avea cuptor cu microunde in camera de hotel, am cumparat un sterilizaator electric. L-am folosit pana a implinit 1 an insa inca de la 5-6 luni rodea toate jucariile :). De suzeta am scapat in mod voluntar la 7 luni, asadar am continuat sterilizarea doar pentru biberoane.

Am mai auzit varianta sterilizatului "din cand in cand". Mie una mi se pare absolut inutil deoarece obiectul respectiv este steril doar pana la prima utilizare, asadar fie ii sterilizez de fiecare data cand foloseste un biberon, fie renunt definitiv la sterilizare.

Medicii pediatri recomanda pentru bebelusi exclusiv apa fiarta si racita pana la varsta de 1 an. Cunosc cazuri in care parintii decid sa administreze bebelusului apa plata, fara sa o fiarba in prealabil. Apa plata nu este sterila. Pentru cei comozi, se gaseste apa sterila de cumparat insa nu trebuie omis nici faptul ca apa plata contine mai multe minerale decat cea sterila (o mare parte din minerale se elimina prin fierbere - vezi pulberea alba de pe vasul in care fierbi apa), iar aceste minerale pot afecta rinichii slab dezvoltati ai micutului. Nu discutam aici de consecinte certe ci de riscuri de care un parinte trebuie sa fie constient inainte sa ia o decizie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare