SUCUL DE FRUCTE PENTRU BEBELUSI





Dupa cum spuneam si in postarea despre diversificare, am inceput cu suc de morcov de la 3 luni. Fara discutie, mi-am pus storcatorul de fructe in functiune si nici pana in ziua de astazi nu i-am dat celui mic suc din comert. Bebelusul meu a fost curios dar nu pot spune ca l-a savurat pe tot de la prima gustare... prin urmare am inceput cu 10-20ml si am crescut treptat pana la 150ml in zilele noastre. Se stie ca nu este indicat sa consume mai mult de 100ml fructe (suc, piure de fructe) pana la 1 an deoarece fructele in general contin multe minerale care pot afecta rinichii inca slab dezvoltati ai micutului. De asemenea, sucul de morcov ca si cel de mere, trebuie consumat imediat deoarece se oxideaza rapid si isi schimba proprietatile (culoarea, gustul, etc). Nu se recomanda sucul combinat de fructe sau legume la o varsta atat de frageda deoarece bebelusul poate fi alergic la unul dintre ele si de aceea am introdus in alimentatie fiecare fruct treptat. Cand am constatat ca nu a reactionat negativ la nici un fruct sau leguma (morcov, mar, portocala, grapefruit,nectarina, piersica, sfecla rosie, etc), am inceput sa combin ingredientele pentru suc. In opinia mea, cel mai practic este sucul de portocale deoarece nu se oxideaza rapid si e bogat in vitamina C. Recunosc insa ca am fost usor reticenta la inceput in ceea ce priveste sucul de portocale deoarece mi se parea putin cam acru pentru cel mic insa el nu a avut nici o problema cu asta :). Plus de asta, am constatat din experienta ca portocalele de Spania sunt foarte dulci, ceea ce nu pot spune, din pacate, despre cele din Grecia.

Cel mic inca bea sucul din biberon, insa am folosit inca de la inceput o tetina cu scurgere mare. Obisnuiam sa ii strecor sucul inainte sa il pun in biberon pentru a evita in primul rand infundarea tetinei insa de la 8 luni am incetat sa fac asta si l-a savurat la fel ca si pana atunci :).

Ce cred eu ca e de retinut in ceea ce priveste sucul de fructe:

- cereti sfatul medicului pediatru inainte sa introduceti fructele in meniul bebelusului;
- modul de preparare este foarte simplu si rapid: se spala bine fructele/legumele, se curata de coaja si seminte sau samburi, se toaca in bucati mai mici si se introduc in storcatorul de fructe (puteti strecura sucul printr-o sita fina inainte de a-l servi micutului);
- fructele/legumele trebuie sa fie introduse pe rand;
- cantitatea trebuie crescuta treptat astfel incat sa nu depasiti 100ml de fruct pe zi pana la 1 an:
- fructele/legumele trebuie sa fie cat mai "sanatoase" (spre exemplu, am evitat sa cumpar merele perfecte ca forma pentru ca nu imi inspira decat ingrasamint in exces prin urmare am cautat sa cumpar fructe de pe la noi, cu exceptia celor exotice, bineinteles);
- sucul trebuie consumat imediat ca sa nu se oxideze;
- sucul trebuie servit intre mese, el nu inlocuieste o masa;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare