BEBELUSI - DESPRE DIVERSIFICARE



By Claudia Ciobanu

Dupa cum spuneam si in descrierea propriei mele persoane, sunt mama... de baiat. Sexul copilului este irelevant in discutia despre mancare (cu exceptia zvonurilor despre ceaiul de tei care nu este recomandat baieteilor - nu stiu daca s-a dovedit ceva clinic insa umbla vorba prin targ ca ar provoca impotenta...). Nu am nici un fel de pregatire profesionala in domeniu, sunt mama unui singur copil de 1 an si 2 luni, unde mai pui ca a fost si sanatos tun pana de curand cand a facut, citez din spusele medicului "un pic de rosu in gat" pe care l-am tratat rapid cu medicamente usoare, fara antibiotic. Asadar, n-am avut un copil problematic din punctul asta de vedere (Slava Domnului!) insa ne-am confruntat periodic cu unele probleme de digestie si mai exact constipatia, bat-o vina (se rezolva rapid cu Biotics, nici o grija!).

Acestea fiind spuse, nu voi da sfaturi nimanui, nu imi place nici mie cand mi se spune "fa asa ca trebuie", am cerut multe pareri pana acum, avizate si neavizate insa intotdeauna fac numai cum cred eu ca e mai bine. Majoritatea mamelor stiu ca medicii pediatri au pareri diferite atat despre alimentatie cat si despre sanatatea copiilor, rudele mai in varsta (mama si soacra in special) va sfatuiesc sa cresteti copilul dupa metodele lor, mamele din jurul vostru va dau sfaturi in functie de "ce le-a mers bine" copiilor lor, prin urmare cred ca atunci cand vine vorba de alimentatia bebelusului si diferite probleme de sanatate, mamele trebuie sa isi foloseasca propria judecata pentru ca nu e un mister ca fiecare copil e special, diferit si nu exista reguli clare sau batute in cuie. Daca aveti incredere intr-un medic, mergeti pe mana lui pentru ca din pacate, daca veti cere a doua sau a treia opinie, veti constata ca s-ar putea sa fie foarte diferite si va intoarceti la aceeasi intrebare de la care ati plecat: ce trebuie sa fac? Singura regula de aur in opinia mea este: atata timp cat copilului ii este bine, voi continua pe acest drum.

Eu am inceput diversificarea alimentatiei copilului meu la 3 luni. Din pacate nu am alaptat insa copilul s-a dezvoltat foarte bine, ba chiar as putea spune ca e precum Fat Frumos si creste intr-o luna cat altii in 3 :). Din cate stiu, diversificarea nu se recomanda mai devreme de 6 luni daca mama alapteaza insa la mine nu era cazul si tinand cont de cat de dezvoltat era bebelusul (8kg si 68 cm), am inceput cu suc de morcov, o data la cateva zile. Dupa varsta de 4 luni am continuat cu piure de mere (combinat cu cereale de bebelusi - nu i-au placut in laptic si m-am speriat cand am citit ingredientele de pe spatele pachetelor de biscuiti), la 5 luni cu supa, piure de legume, branzica de casa, apoi galbenus de ou, iaurturi, etc. Dupa sfatul medicului, nu am introdus 2 alimente noi in aceeasi saptamana si am crescut cantitatile treptat, pana cand am inlocuit o masa completa. Astfel, copilul meu mananca astazi aproape orice (cu exceptia mezelurilor preparatelor din carne toccata si dulciurilor cu mult zahar) insa e ferit de conservanti si ii prepar aproape tot in propria-mi bucatarie.

Aceasta sectiune a blogului nu a fost creata cu scopul de a invata pe cineva cum sa isi creasca puiul, ci de a explica modul in care se prepara anumite tipuri de alimente pentru bebelusi (nu sustin ca ar fi o singura varianta – voi incerca sa va prezint mai multe). Sunt deschisa la orice fel de intrebari legate de bebelusi insa mentionez, din nou, ca nu sunt experta si voi raspunde strict din punctul meu de vedere, ca mama.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare