CIORBA DE FASOLE CU AFUMATURA



Daca ati rasfoit putin blogul, ati observat probabil ca la capitolul supe/ciorbe nu stau prea grozav. Asta nu se intampla pentru ca nu stiu sa fac ciorbe ci pentru ca nu prea mancam cine stie ce iar ciorba nu mi se pare genul de preparat pe care sa-l fac intr-o cantitate prea mica. Dar din cand in cand mi se face pofta de o ciorba si pun oala pe foc numaidecat!

Ingrediente: 500g fasole (chiar si mai multa daca va place ciorba f deasa, mie una imi place mai mult zeama)
                  5 litri de apa
                  1 morcov mare sau 2 potriviti
                  o ceapa mare sau 2 potrivite
                  o jumatate de telina mica
                  1 ardei gras
                  o cana sos de rosii
                  500g afumatura (coaste, kaizer, ce vreti voi)
                  sare, piper, cimbru uscat, marar uscat (pentru ca nu am avut verde)
                  o legatura leustean verde

Mod de preparare:  Daca planuiti ciorba cu o seara inainte, puteti alege, spala si lasat la inmuiat fasolea. O puneti intr-un bol sau chiar in oala in care urmeaza sa o fierbeti, o acoperiti complet de apa si o lasati la frigider de seara pana a doua zi (musai la rece pentru ca altfel fermenteaza si baloneaza).

Daca nu ati planuit in prealabil, o alegeti, o spalati bine si o lasati cca 30 de minute la inmuiat in apa rece.

Dupa ce ati inmuiat-o putin, aruncati apa respectiva si puneti alta apa curata peste ea, o lingura de zahar (niciodata sare, va explic imediat) si o puneti la fiert. Rolul zaharului este sa accelereze procesul de fierbere si sa o ajute sa elimine toxinele (acelea care provoaca gaze) - per total, eu am fiert fasolea simpla aprox 1 ora si15min. Unii spun ca functioneaza si cu un cartof mic, decojit. Eu fierb fasolea cate 10-15 minute in 3 ape, adica dupa ce fierbe 10-15 minute, arunc apa si pun alta fierbinte peste ea, inca o lingura de zahar, iarasi scurg apa si pun alta fierbinte si o lingura de zahar si abia in a 3-a apa cand s-a inmuiat bine fasolea incep sa pun si restul de legume.

Prin urmare, dupa ce am schimbat apa de 2 ori si a fiert bine in a 3-a apa, adaug ceapa curatata si tocata marunt, morcovul si telina curatate si date pe razatoarea mica si le las sa fiarba impreuna cca 25-30 de minute. Pentru ca am avut sos de rosii cu ardei preparat de mama in casa, nu am mai pus ardei gras, voi daca puneti, il puteti adauga cam dupa 15 minute de cand ati adaugat ceapa si morcovul pentru ca fierbe mai repede ca acestea.



              
Dupa cele 30 de minute, am gustat un bob de fasole ca sa fiu sigura ca s-au fiert, apoi am adaugat bucatile de afumatura (le-am taiat cam de marimea unei bomboane de ciocolata, voi le puteti taia mai mari sau mai mici, dupa preferinte). Imediat am adaugat sosul de rosii si am fiert totul cca 15-20 de minute, pana cand s-a fragezit afumatura (merge pe gustate).

La final am adaugat sarea, piperul, cimbrul (mie imi place mult gustul de cimbru si am pus cam 2 linguri de cimbru uscat), mararul uscat, am mai fiert 4-5 minute, am oprit focul, am pus verdeata spalata si tocata marunt deasupra si am lasat acoperit cu un capac pana in momentul servirii.

POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare