PUI A LA BUNICA



Adica o tocanita zdravana cum facea bunica la tara, cu legume adevarate, fara "delicati" si alte minuni. Se face rapidissim, e o mancarica simpla si gustoasa, iar sosul poate fi preparat si pentru alte feluri de carnuri. Noi am servit cu mamaliguta, dar am oscilat putin intre mamaliga si piure de cartofi pentru ca se poate servi cu ambele.


Ingrediente: 500g carne de pui la alegere (eu am dezosat vreo 5 pulpite superioare si le-am taiat cubulete)
                  1 morocv mare
                  1 ceapa mare (in sezon, o legatura de ceapa verde)
                  2 ardei grasi
                  cca 500g sos de rosii (sau rosii decojite si taiate cubulete)
                  3-4 catei de usturoi
                  verdeata dupa preferinte (eu am pus cimbru uscat, patrunjel si frunze de telina)
                  sare, piper dupa gust


Mod de preparare: Se taie carnea cubulete si se caleste in suc propriu (pulpele superioare au mai multa grasime decat pipetul de pui si nici nu sunt asa de fibroase, de aceea am optat pentru ele). Cand incepe sa se rumeneasca, se adauga legumele curatate, spalate si tocate marunt. Se calesc si acestea in suc propriu (puteti acoperi cu un capac ca sa se fiarba in abur) si cand s-au inmuiat, se adauga sosul de rosii.


Se mai fierbe amestecul cca 10 minutele, se adauga usturoiul maruntit sau pisat, cimbrul, sarea si piperul si dupa ce se amesteca omogen, puteti opri focul. Se spala verdeata,se toaca marunt si se presara deasupra tocanitei sau in fiecare farfurie in parte.

Puteti adauga si alte legume daca aveti si doriti, cum ar fi ciupercutele sau dovleceii. Eu am pus ce am avut insa am convingerea ca se poate imbunatatii dupa gustul fiecaruia :).

POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare