COZONAC PANETTONE (CU CIOCOLATA)

By Claudia Ciobanu


Panettone este un fel de paine pentru italieni si nu are nicio legatura cu ceea ce se gaseste la noi pe piata sub forma de cozonac. Eu am facut prima data de Craciun acest cozonac, gustul este deosebit insa nu este atat de pufos precum cele cumparate care probabil contin diverse tipuri de agenti de afanare si alte "minuni" artificiale. Oricum, merita incercat macar o data, eu nu am facut cozonac niciodata dar am avut curajul sa incerc reteta asta si n-am regretat :).

Ingrediente: 1 cubulet drojdie
                     1 cana apa sau lapte fierbinte
                     1/2 cana zahar alb
                     2-3 oua (daca sunt mici, puneti 3)
                    1/2 cana iaurt simplu, degresat
                    1 lingura esenta de vanilie
                    1 lingura coaja de lamaie rasa fin (sau esenta de lamaie
                    1/4 lingurita sare
                    4 cani faina alba
                    200g ciocolata de menaj sau aerata
                    1 lingura zahar pudra
                    1 lingura unt topit
                    1-2 linguri ulei

Mod de preparare: Intr-un vas de framantat se combina drojdia, apa/laptele caldut si zaharul. Se lasa cam 10 minutele pana se obtine o spuma. Se adauga ouale, iaurtul, esenta de vanilie, coaja sau esenta de lamaie si sarea si se amesteca omogen.
Peste amestecul obtinut, adaugati faina treptat (nu mai mult de o cana o data). Se framanta aluatul cca10 minute pana cand nu mai este lipicios (puneti 1-2 linguri de ulei la final ca sa devina mai pufos). Se lasa la dospit minim 1 ora.

By Claudia Ciobanu

Se incalzeste bine cuptorul si se unge tava (eu  am folosit o tava de copt rotunda cu inel detasabil) cu unt topit (sau tapetati-o cu hartie de copt).

Prima data am folosit decat bucatele de ciocolata aerata. Am cumparat 2 ciocolate si le-am rupt bucatele pe care le-am pus in mijlocul aluatului si l-am framantat cu grija ca sa se distribuie uniform. De data aceasta, am vrut sa procedez altfel si am topit ciocolata la bain marie.

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu














Ca sa "introduc" ciocolata topita in aluat, a fost putin mai complicat si va trebui sa va explic in cuvinte pentru ca n-am apucat sa fac poze... Intai de toate, am impartit aluatul in 3: 2 parti le-am folosit pe post de "capace" (ca feliile unui sandwich) si in ce-a de-a treia, am pus ciocolata topita si am rulat-o, ea urmand sa fie "miezul" sandwich-ului. Pe masa tapetata cu faina, am intins in forma rotunda fiecare din cele 2 parti cu rolul de capace. Apoi am intins cat am putut de bine ce-a de-a treia parte, am pus ciocolata in mijloc, am rulat-o si am asezat-o in forma de cerc pe una din celelalte 2 parti. Am acoperit-o cu celalat "capac" si am indoit marginile ambelor capace de jur imprejur, le-am pitit bine dedesubt ca sa nu se vada ca e "imbinata" si am asezat aluatul in tava.

By Claudia Ciobanu



Se mai lasa la dospit aproximativ o jumatate de ora dupa care ungem aluatul pe deasupra cu unt topit si dam la cuptor aproximativ 45 minute. Dupa cum se vede si in poza, mi-a dat putin pe afara ciocolata dar a fost OK pentru ca hartia de copt si-a facut treaba de minune si nu am murdarit nimic :D.Dupa ce se raceste, il puteti pudra cu zahar.


POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare