DESPRE COLICI

By Claudia Ciobanu



Nu pot afirma cu certitudine ca Mihaita a avut colici. Am auzit povesti inspaimantatoare despre nopti interminabile, crize de plans si multe altele insa eu nu am patit asa ceva. Cu siguranta insa, Mihaita a avut portia lui de crampe si momentele lui de plans. Unii spun ca bebelusii alaptati la san sunt mai predispusi la colici decat ceilalti, altii spun ca alimentatia mamelor care alapteaza este esentiala in problema asta, nu stiu cine are sau nu dreptate insa eu m-am inarmat cu tot ce trebuie dar in primul rand cu rabdare. Am cumparat diferite substante despre care mi-a spus medicul (Infacol, Sab Simplex, Colief, etc), ceaiuri (BaBy Drink, ceai de anason si chimen, etc) insa nu am sesizat nici o diferenta. Am auzit pe cineva spunand ca un pediatru i-a replicat ca toate astea sunt pentru mame, nu pentru copil. Banuiesc ca se intelege aluzia, n-au nici un efect insa tu ca mama esti mai linistita ca i-ai dat ceva!
Mihaita a avut dureri de burtica pana pe la 4 luni si jumatate (cum am mai mentionat in alte articole, a avut probleme si cu tranzitul intestinal) insa dupa ce mi-am scos din sistem toate "tratamentele" de mai sus, i-am dat exclusiv ceai de musetel. Sunt bine cunoscute proprietatile musetelului, n-are sens sa le enumar insa si in ziua de astazi Mihaita bea ceai de musetel (acum ii pun putina miere) pentru ca s-a obisnuit cu el si ii place. Stim ca este vorba doar de o perioada de cel mult 3-4 luni, asadar rabdarea este cel mai bun remediu si in cazul meu... ceaiul de musetel :). Nu sunt singura care a procedat asa insa nu pot afirma cu certitudine ca face bine tuturor. Am mai auzit ca somnul pe burtica ii ajuta, eu insa nu l-am obisnuit asa. Abia acum doarme uneori pe burtica insa cand era nou nascut, dormea pe spate sau pe o parte. Simptomele de colici sunt destul de evidente insa de multe ori, mamele confunda plansul de foame sau dintr-un alt motiv cu cel din cauza colicilor. Asadar, cred ca nu e nevoie sa va grabiti cu administrarea unor medicamente care nu au nici un efect :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare