DESPRE VESTIMENTATIE

By Claudia Ciobanu


Titlul se refera la modul corect, din punctul meu de vedere, de a imbraca bebelusul. Eu ma ghidez dupa un principiu simplu pe care il stie si bunica: trebuie sa calesti copilul, nu sa-l infofolesti! Prin urmare, Mihaita a fost mereu imbracat lejer, subtire si dupa cum spuneam in articolul pe care l-am postat in deschiderea acestei pagini a blogului, a fost sanatos tun pana acum cateva saptamani cand a avut o raceala usoara (a facut o forma usoara de rosu in gat pe care am tratat-o rapid fara abtibiotic - imi asum vina, o sa va explic putin mai tarziu de ce). Mihaita a fost nascut pe 1 Aprilie 2010. Era inca racoare afara si implicit si in casa insa m-am asigurat ca nu sunt mai mult de 23 de grade Celsius in casa, desi avem centrala si puteam sa facem sauna in dormitor :). L-am imbracat de la inceput doar cu o salopeta completa de casa, din bumbacel (cu tot cu picioruse). Cand s-a mai incalzit afara, am trecut la body-uri cu maneca scurta, pantaloni si sosetele, bineinteles tot din bumbac (nu l-am imbracat niciodata in hainute din materiale sintetice pentru ca acestea nu permit pielii sa respire). Astfel, cand a venit caldura asta vara, il scoteam la plimbare intr-un simplu body maiou si cu piciorusele goale, fara pantaloni. Sincera sa fiu, l-as fi scos doar in pampers dar nu era decent :D. Legat de faptul ca il scoteam cu piciorusele goale... probabil ati observat ca bebelusii au manutele si/sau piciorusele reci mai tot timpul. Nu inseamna ca le este frig! Bebelusii nu au inca temperatura corpului reglata, poate ati observat si faptul ca au capsorul foarte cald. Reperul meu a fost intotdeana nasucul: daca are nasul rece, inseamna ca ii este frig!

Tot timpul sunt constienta ca daca imi este mie cald, cu siguranta ii este si lui. Riscul de a raci creste  daca bebelusul este imbracat prea gros pentru ca daca ii este cald, transpira si pana la  raceala mai este doar un pas. Revenind la raceala lui Mihaita de acum cateva saptamani... a fost o vreme pacalitoare... prin urmare intr-o zi calduroasa l-am imbracat cam gros pentru ca nu ma asteptam sa fie atat de cald. Pana cand am realizat eu ca trebuie sa ii dau bluza de training jos, deja transpirase destul de rau si cum alerga dupa o minge bucuros, n-am intrat imediat in casa. Bine ca nu a fost nimic grav si s-a tratat rapid doar cu Tantum Verde si Nurofen pentru bebelusi!
Vestimentatia nu poate feri bebelusul de microbi sau virusi, asadar noi am fost doar foarte norocosi din punctul asta de vedere! Am facut toate vaccinurile obligatorii, ba chiar pe cele de la stat, nu le-am cumparat de la farmacie.
Se mai spune ca dupa baita, bebelusul trebuie sa stea musai cu o caciulita cel putin o ora, doua. Nici asta nu am facut... l-am sters bine cu prosopelul si atat. Mai mult, fie vara, fie iarna, l-am dezbracat in dormitor si l-am dus pana la baie... in pielea goala :).
In schimb, am avut tot timpul grija sa il feresc de vantul mai puternic si nu l-am scos niciodata afara imediat dupa ce a plouat pentru ca umiditatea din aer sporeste riscul de a raci. 

Poate va mirati, poate sochez cu ceea ce spun insa... dupa cum spuneam, am incercat sa il calesc si cred ca i-a prins bine.

Sper sa fie la fel de sanatos in continuare si doresc tuturor mamicilor copii sanatosi si voiosi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare