CHEC CU BANANE

By Claudia Ciobanu


Reteta e "culeasa" de pe Bucatarissima, Anamaria face o treaba minunata si va invit sa va inspirati din retetele ei cu incredere :). Checul poate fi facut cu zahar brun sau zahar alb, eu am incercat ambele variante dar trebuie sa mentionez ca zaharul alb indulceste mai mult decat cel brun si v-as sfatui sa puneti mai putin... eu nu m-am gandit la asta de la inceput si mi s-a parut cam dulce pentru gustul meu. In imagini veti gasi doar varianta cu zahar brun, pe cea cu zahar alb nu am mai fotografiat-o pentru ca am facut-o "in deplasare" ... adica la mama acasa :p


Ingrediente: pentru 2 checuri, dublati cantitatile de mai jos
                  120g unt
                  170g zahar brun (sau alb dar nu va sfatuiesc sa puneti aceeasi cantitate)
                  2 oua
                  260g faina
                  1 lingurita de bicarbonat de sodiu (merge si praf de copt, bicarbonatul are un miros mai puternic)
                  4 banane medii (sau 3 mari)
                  1 lingurita zahar pudra



Mod de preparare: Intr-un bol incapator, frecati zaharul cu untul pana la omogenizare (pentru treaba asta, va sfatuiesc sa folositi o lingura de lemn pentru ca mixerul e prea puternic si veti imprastia untul in toate directiile... dupa ce s-a omogenizat, puteti folosi mixerul). Adaugati apoi ouale, faina "in ploaie" sau cat mai treptat si praful de copt sau bicarbonatul (se recomanda sa amestecati bicarbonatul cu faina si sare inainte... sau il puteti stinge cu 1-3 lingurite de otet daca vreti).


By Claudia Ciobanu

Se paseaza 3 banane in blender (trebuie sa oprim una pentru decor) si ulterior se incorporeaza in restul de compozitie.

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu

Se tapeteaza 2 tavi de chec (eu am folosit de cozonac pentru ca nu am de chec... prin urmare mi-au iesit mai joase si mai lungi, dar asta nu a schimbat cu nimic gustul) si se imparte compozitia in mod egal. Se niveleaza compozitia si se orneaza cu felii subtiri de banane si zahar pudra.



Se da la cuptorul incins in prealabil aproximativ 1h si se serveste rece.

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu
POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare