CHEC CU NUCA SI CIOCOLATA

By Claudia Ciobanu


Bun, bun, foarte bun! E premiera, n-am mai facut pana acum dar cu siguranta o sa mai fac! Am gasit reteta intr-o revista, am ajustat putin cantitatile pentru ca experienta isi spune cuvantul (si mi-am invatat lectia cu revistele!!!) si o sharuiesc cu voi. Nici nu l-am scos bine din cuptor si deja e pe blog, va dati seama cat e de bun, nu? :D

Ingrediente (pentru 2 checuri):  10 oua
                                                     400g faina
                                                     400g zahar
                                                     6 lingurite ness
                                                     2 lingurite scortisoara pudra
                                                     300g unt
                                                     1 praf de copt
                                                     100g ciocolata neagra
                                                      200g nuca/alune nesarate
                                                      zahar pudra pt decor
 
Mod de preparare: Pentru ca am citit eu undeva ca asa e ideal sa procedezi, primul lucru pe care l-am facut a fost sa pun untul intr-un bol si sa-l topesc la microunde. Sfatul suna in felul urmator: daca pui unt intr-o compozitie de blat sau chec, topeste-l inainte si lasa-l sa se racoreasca, nu-l pune niciodata rece! Si asa am facut... cat timp se racea untul, m-am apucat de treaba... Am separat albusurile de galbenusuri si am batut spuma albusurile cu un praf de sare. Apoi am adaugat zaharul si am mixat pana cand s-a topit.

Pentru ca intre timp untul devenise caldut, l-am mixat cu galbenusurile si cu nessul dizolvat in putina apa. Apoi am incorporat compozitia de galbenusuri in cea de albusuri si am omogenizat.

Pentru ca asa scrie la carte, am adaugat faina in ploaie, adica am pus-o in sita si am "cernut-o" peste compozitie, incorporand-o treptat (tot acum puteti adauga praful de copt si scortisoara). De ce se cerne faina? Pentru ca iese checul/blatul mai pufos... nu e mare scofala, eu folosesc o sita mica, nu am sita de cernut si dureaza cateva minutele dar rezultatul merita...

Am adaugat apoi nuca zdrobita si ciocolata maruntita in bucatele mici si am amestecat cu grija pana cand s-au raspandit bunatatile in toata compozitia :D.
                                    
By Claudia Ciobanu


Am tapetat 2 tavi de cozonac cu hartie de copt, am pus compozitia in tavi si am dat la cuptorul preincalzit cca 45-50 min (la foc mic-potrivit).

By Claudia Ciobanu

Cand s-au copt, le-am scos din cuptor, le-am lasat sa se raceasca in forme si cand s-au racit, le-am asezat pe o tava si le-am pudrat cu zahar.


By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu


POFTA BUNA!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare