BRIOSE CU CIOCOLATA SI ALUNE




N-am mai facut briose pana acum insa a inceput sa imi placa. Prin urmare, la cateva zile dupa ce am preparat reteta asta, am mai facut un rand de briose dar altfel si urmeaza sa postez si reteta respectiva. Briosele pe care le stiam eu (din comert) sunt cam inecacioase si nu ma incanta prea tare ideea, insa acestea n-au iesit deloc asa, sunt pufoase si gustoase iar dupa ce ai mancat una, esti deja captiv pentru ca la noi au creat o dependenta (in special sotului meu). Aspectul brioselor mele nu e "ca la carte" pentru ca n-am binevoit sa-mi cumpar tava speciala si le-am copt doar in hartie, adica am pus compozitia in 2-3 hartii pentru briose (una intr-alta) ca sa nu se lase prea tare si in felul acesta am reusit sa le coc mai repede, intr-o tava normala, mai incapatoare decat cele pentru briose care de obicei au doar 12 gauri.


Ingrediente: 1 ou
                     125g unt
                     280g faina
                     100g zahar (eu am pus brun pentru ca e mai sanatos si nici nu indulceste atat de tare ca cel alb)
                     1 lingura de cacao
                     un praf de sare
                     1 pliculet praf de copt
                     250ml lapte batut
                     100g ciocolata cu lapte
                     100g alune nesarate
   

Mod de preparare: Oul se bate spuma cu zaharul, untul moale (lasat in prealabil la temperatura camerei) si laptele batut. In aceasta compozitie se adauga faina, cacao si praful de copt "in ploaie", adica se cerne deasupra vasului si se omogenizeaza bine.

Se marunteste ciocolata cu ce aveti la indemana: cu sucitorul, se taie cu un cutit, se preseaza cu o lingura de lemn in bol, etc. 




Se pune compozitia in hartiutele de copt speciale cu ajutorul unei lingurite si se preseaza deasupra alune nesarate si bucatele de ciocolata (nu depasiti cu mult jumatatea formei pentru ca briosele cresc destul de mult).



Se dau la cuptorul incins in prealabil si se coc aproximativ 30 de minute la foc mic-potrivit.

Se pot servi cu sos de ciocolata alba sau neagra.

POFTA BUNA!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare