FUSILLI CON CARNE




Marturisesc ca pentru prepararea acestei retete m-am inspirat putin din cea pentru lasagna sau chiar cea pentru musaca. Nu stiam ce sa gatesc intr-o zi si m-am decis sa fac paste, dar vroiam ceva ce nu mai mancasem pana atunci si uite asa mi-a venit ideea sa le prepar in acest fel. Ne-au placut foarte mult, cu siguranta vom repeta figura pentru ca sunt foarte gustoase.

Ingrediente:  un pachet 400-500g fusilli (sau penne, daca le aveti deja in casa)
                       700g carne tocata de vita, porc sau mix porc-vita
                       200g masline
                       o ceapa marei, un morcov, o jumatate de telina
                       500 ml suc de rosii (sau un sos de rosii nu foarte gros)
                       300g cascaval ras (eu am facut un mix de cascaval si emmentaler pentru ca initial as fi pus parmezan dar nu am gasit la magazinele foarte apropiate de mine)
                      100ml vin, preferabil alb si dulceag
                      200g smantana de gatit (nefermentata - sunt convinsa ca puteti pune si smantana fermentata dar eu stiu ca cea nefermentata se comporta altfel in timpul coacerii si am preferat sa fac treaba ca la carte)
                       sare, piper, oregano si ce condimente mai vreti voi si va plac
                       10g unt pentru uns tava


Mod de preparare: Se toaca ceapa marunt si se caleste impreuna cu toata cantitatea de carne tocata. Eu nu pun nici macar un strop de ulei, o las sa se caleasca in suc propriu, la foc mic, acoperita cu un capac si amestecand periodic.

In acest timp, puteti fierbe pastele conform instructiunilor de pe pachet, puteti rade cascavalul intr-un bol ca sa fie pregatit si daca ati cumparat masline cu samburi, profitati de timp si scoateti samburii si feliati maslinele.

Dupa cca 10 minute de calit, se adauga vinul si se mai fierbe pana cand se evapora toata zeama, amestecand din cand in cand (nu mai tineti acoperit vasul si nu dati focul tare).



Apoi se adauga morcovul si telina rasa, se mai calesc impreuna cca 5 minute si la final adaugati sucul de rosii, sarea, piperul si restul de condimente. Fierbeti acest amestec aprox 5 minute, opriti focul si pregatiti vasul pentru cuptor, adica ungeti-l cu unt.



In vas asezam ingredientele in felul urmator: un strat de paste, apoi un strat de carne peste care punem smantana, apoi presaram rondele de masline, peste care punem cascaval ras, iarasi un strat de paste, unul de carne, unul de smantana, unul de masline, unul de cascaval si ultimul strat de paste acoperit de data aceasta doar cu restul de cascaval. Pe scurt, faceti asa: paste - carne - smantana - masline - cascaval - paste - carne - smantana - masline - cascaval - paste - cascaval.

Se da la cuptor cca 30 minute, la foc potrivit si se poate servi cu un pahar de vin alb.

POFTA BUNA!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare