CREMA DE ZAHAR ARS

By Claudia Ciobanu

 
Am facut crema de zahar ars pentru prima oara acum vreo 2 ani. Pana sa stiu exact cum se face, mi se parea ceva prea complicat pentru nasul meu. Am sunat-o pe mama si mi-a spus in cateva propozitii ce materiale imi trebuie si ce am de facut. Mi-a iesit din prima. Asadar, nu e mare inginerie si nu necesita decat 4 ingrediente.


 Sfat: alegeti doua oale de marimi diferite astfel incat sa puteti coace compozitia la bain marie (oala mai mica trebuie sa poata intra in oala mai mare in care veti pune apa, ideal fiind ca oala mai mica sa nu ajunga pana la fundul oalei mari ci sa fie sustinuta la jumatate de manere).

Ingrediente: 1 litru lapte
                     8 - 10 oua
                    1 plic zahar vanilat
                    8 - 10 linguri de zahar(+ 4 linguri zahar pentru caramel)

Mod de preparare:

Amestecati intr-un vas ouale cu zahar pana la omogenizare dupa care incorporati laptele treptat si adaugati zaharul vanilat.

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu

Acum este momentul sa folositi oala mai mica ( insa suficient de mare cat sa poata cuprinde toata compozitia) puneti cateva linguri de zahar pentru caramelizare. Puneti oala pe foc si amestecati din cand in cand pana se topeste zaharul.

By Claudia Ciobanu


Apoi puneti oala mare cu apa la incalzit si aprindeti cuptorul ca sa fie pregatit pentru coacere.

Cand s-a topit zaharul, miscati oala astfel incat zaharul topit sa imbrace si peretii sai. Se adauga amestecul de oua, zahar si lapte, se introduce oala in cea cu apa si se da la cuptor la foc potrivit aproximativ o ora (pana se rumeneste). 

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu


Se poate coace si normal, fara bain marie dar riscati sa se arda jos.

Se serveste rece si se poate servi si cu fructe sau inghetata alaturi.




By Claudia Ciobanu



By Claudia Ciobanu


POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare