PATE DE CASA CU CEAPA VERDE






Celor care au citit deja reteta initiala, le spun cu mandrie ca am schimbat-o putin si a iesit foarte foarte bun!!! Felia din foto este prima pe care am halit-o cu mare pofta si sunt foarte multumita de rezultat!

Ingrediente: 0.5 kg ficat de pui
                      3 fire ceapa verde
                      4 catei de usturoi
                      o jumatate pachet de unt
                      50 ml lapte
                       cimbru, rozmarin, busuioc uscat
                       sare piper

 Mod de preparare: Am pus ficateii intr-o oala si i-am spalat bine (pana cand a ramas apa limpede). I-am fiert 5-10 minute, am aruncat apa, am clatit bine ficateii si i-am fiert din nou 5-10 minute in apa curata. Am tocat ceapa marunt, am pisat usturoiul si am pus untul intr-o tigaie la foc. Cand s-a topit untul, am calit ceapa, usturoiul, cimbrul, rozmarinul si busuiocul uscat.



Cand s-a inmuiat ceapa, am scos ficateii cu o paleta din oala si i-am calit un pic in amestecul din tigaie. Practic i-am innabusit cateva minute, tinandu-i acoperiti cu un capac si amestecand periodic.






Apoi am pus in blender tot continutul tigaii, sare, piper si aproximativ 50ml lapte (daca nu vi se pare suficient de cremos, mai adaugati putin lapte, eu am pus cam "din ochi").





Am mutat amestecul pasat intr-un castronel, l-am lasat sa se raceasca si apoi l-am pus la frigider acoperit cu folie alimentara. Puteti insa proceda ca la tortul diplomat: "tapetati" castronelul cu folie alimentara, puneti pateul in castronel si dupa cateva ore, rasturnati-l pe o farfurie si indepartati folia alimentara.


 POFTA BUNA!
          
       

2 comentarii:

  1. mi-ai facut pofta ..(adriana)

    RăspundețiȘtergere
  2. imi e pofta si mie cand ma uita la felia aia :))) n-o fi ea cea mai reusita poza din lume dar cand imi amintesc ce bun a fost....

    RăspundețiȘtergere

Retete populare