PUI IN 5 CULORI



Mi-am facut damblaua, am facut si pui in 5 culori pentru ca ramasesem datoare cu poze :). E foarte simplu si gustos, numai ca n-aveti idee cat am umblat dupa o amarata de varza rosie! Am gasit intr-un final una mare si am folosit foarte putin din ea, prin urmare voi face salata de varza rosie very soon.
Culorile sunt generate de legume, daca vreti sa gatiti pui in 3 culori, puteti opta spre exemplu pentru 3 tipuri de ardei gras: verde, rosu, galben. 

Ingrediente: 1 piept de pui dezosat si fara piele sau 2 pulpe dezosate si fara piele
                   2 ardei grasi (rosu si verde)
                   o jumatate de castravete mare
                   o jumatate de varza rosie mica (daca gasiti...)
                   1 morcov
                   Pentru sos:
                   3-4 catei de usturoi
                   150 ml ulei de soia sau de floarea soarelui
                   sare, piper alb

Mod de preparare: Va recomand din nou wok-ul sau o tigaie mare si adanca. Am taiat carnea in fasii (subtiri) si am calit-o in tigaie cu putin ulei incins (3-4 linguri), evident amestecand periodic.




Am taiat si legumele sub forma de fasii subtiri si le-am adaugat in tigaie peste carne, atunci cand aceasta din urma a inceput sa se rumeneasca.Va sfatuiesc sa caliti totusi legumele separat si sa le amestecati la sfarsit din 2 motive: primul ar fi ca pana cand se inmoaie si legumele, puiul se fierbe cam mult (legumele isi lasa zeama) si fasiile incep sa se transforme in fasii mai mici iar al doilea ar fi ca varza rosie pateaza carnea de pui care va avea ulterior o culoare... lila :D. Reteta pe care o stiam eu este cu 1 rosie, nu cu 2 tipuri de ardei insa aceste asa zise fasii de rosie in tigaie nu imi suna bine, banuiesc ca se decojeste pielita rosiei si numai s-o culeg de prin farfurie n-aveam chef...







Sosul este floare la ureche insa exista o diferenta intre cel pe care l-am facut eu (am respectat reteta pe care am gasit-o pe mai multe situri acum ceva vreme) si cel de la restaurantele chinezesti si anume amidonul alimentar. Cei de la restaurantele cu specific chinezesc adauga si amidon alimentar, eu nu am adaugat insa voi face o data si asa si va voi povesti cum a iesit (recunosc ca sunt un pic sceptica in legatura cu acest amidon, zis el alimentar dar o sa ma mai documentez despre el). Intr-un ibric am incins uleiul, am adaugat sarea, piperul si usturoiul pisat. Am amestecat pret de cateva minutele si am adaugat peste puiul cu legume calite (fara sa mai dau la foc - puteti gusta intai din legume sa va asigurati ca sunt gata).






POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare