TIRAMISU

By Claudia Ciobanu



Cred ca prajitura asta nu are nevoie de introducere, a fost la mare cautare acum cativa ani si inca se mentine in top. Ceea ce nu stiu multi este ca se face foarte usor, pretul "piperat" din cofetarii nu reflecta efortul, ci costul ingredientelor... si adaosul comercial :). Mie nu mi se pare o prajitura foarte costisitoare insa nici nu face parte din categoria deserturilor pe care le faci cu ce ai prin casa...


Ingrediente

400g piscoturi pentru sampanie

Pentru crema: 0.5 litri frisca lichida
                      5 oua
                      500g mascarpone
                      10 linguri de zahar alb

Pentru sirop: 0.5 litri apa
                    2 linguri ness
                    50 ml coniac/whiskey

Pentru decor: la alegere, cacao sau ness

Mod de preparare:

Am inceput cu prepararea siropului deoarece aveam nevoie de el rece. Am pus la foc apa, nessul si coniacul, am amestecat periodic pana cand a dat in clocot si l-am lasat sa se raceasca.

By Claudia Ciobanu

In timp ce se racea siropul, am preparat crema pentru care am folosit 3 vase, unul dintre ele fiind foarte incapator pentru ca in el urma sa adun toate ingredientele . Am separat albusurile de galbenusuri in 2 dintre vase, punand galbenusurile in vasul cel mai mare si am urmat 3 pasi simpli:

1. am batut albusurile spuma cu un praf de sare si cand s-au intarit, am adaugat 5 linguri de zahar si am mixat in continuare pana cand s-a topit zaharul;

By Claudia Ciobanu


2 am batut galbenusurile spuma cu 5 linguri de zahar si apoi am incorporat mascarpone;

By Claudia Ciobanu


3. in cel de-al treilea vas, am batut frisca spuma.

By Claudia Ciobanu

Cremele spuma obtinute la primul si ultimul pas (adica albusurile si frisca) se incorporeaza treptat in vasul cu galbenusuri si mascarpone. Gata crema!

By Claudia Ciobanu

 Urmeaza ultima etapa, mai exact asezatul in tava: un strat de piscoturi inmuiate in sirop (1-2 secunde, nu se lasa in sirop pentru ca se inmoaie imediat!), unul de crema, etc, se imbraca in crema si se pudreaza cu ness sau cacao. Va sfatuiesc sa va ganditi de la inceput daca vreti sa puneti 2 sau 3 straturi de piscoturi, daca vreti sa faceti un platou mare sau portii mai mici... eu va prezint ambele variante in fotografiile de mai jos.

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu
















By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu














By Claudia Ciobanu


By Claudia Ciobanu












Se lasa cateva ore la frigider si se poate portiona foarte usor cu un cutit lat.

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu


Mai am de facut o marturisire... n-as fi putut sa fac aceasta prajitura fara asistentul meu care sta tot timpul cu ochii pe mine si degusta toate ingredientele :D

By Claudia Ciobanu

By Claudia Ciobanu



POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare