SUPA PENTRU BEBELUSI




Incepand cu varsta de 5 luni si jumatate, micutul meu a inceput sa primeasca supita la pranz. Asadar, la recomandarea medicului, am facut prima supa de legume. Recunosc faptul ca aveam emotii si desi stiu sa gatesc, mi se parea ca e ceva cu totul nou si nu stiam cum sa o prepar . Prin urmare m-am documentat si am introdus si acest aliment in meniul puiului meu.
Pentru ca nu se pastreaza la frigider mai mult de 2 zile, am pregatit supita intr-o oala mica. Prima supa nu a continut decat urmatoarele legume: morcov, pastarnac, o ceapa mica (am fiert-o intreaga), ardei gras si dovlecel. Ca sa se obisnuiasca cel mic cu gustul si sa ma asigur ca nu face nici o alergie, in prima zi i-am pus doar 30ml de zeama in biberon (desi medicul imi recomandase lingurita insa mi s-a parut mult prea dificil, mai ales ca inca ne mozoleam foarte rau si cu piureul de fructe). Urmatoarea zi i-am dat 50 ml si in cea de-a 3-a zi, am adaugat si o bucatica de carne de pui cand am facut supa. Din nou i-am administrat doar zeama in urmatoarele 2 zile, iar apoi i-am pasat legumele (fara carnita si ceapa) si am inceput sa mancam frumos (atat cat se putea) cu lingurita. Peste 2 zile, am pasat si carnita impreuna cu legumele, apoi am inceput sa adaug si un cartof mic, o rosie mica si putin patrunjel.  Cantitatile au crescut treptat, oricum bebelusul nu mananca foarte mult la inceput si din experienta va spun ca fiecare medic  are propriile recomandari.
Se recomanda prepararea supei cu pulpa de pui de tara (copanel sau pulpa superioara) deoarece se paseaza mai bine decat pieptul care este un pic mai fibros si inecacios. De asemenea, se poate prepara supita si cu vitel (ideal de tara) chiar de la o varsta atat de frageda. Cand ne-am apropiat de varsta de 7 luni, am inceput sa punem in supita si ficatel (fara altfel de carne), insa pe acesta l-am fiert separat, in lapte, ca sa elimin toate toxinele. Apoi am adaugat si un galbenus de ou (o data pe saptamana) insa mare grija cu ouale din comert! Ca de obicei, nu uitati ca mancarea trebuie sa aiba gust si nu e nici o tragedie daca adaugati un praf de sare.
Ce cred eu ca e important sa retineti in legatura cu introducerea supei in alimentatie:
-          Consultati medicul pediatru inainte de a incepe diversificarea;
-          Supa reprezinta o masa, nu completati cu lapte si incercati sa o serviti la orele 13-14;
-          Cresteti cantitatile treptat, nu introduceti noi legume sau alt tip de carne pana cand nu va asigurati ca cel mic nu reactioneaza negativ la cele precedente;
-          Inarmati-va cu multa rabdare, nu toti copiii sunt curiosi cand vine vorba de un aliment nou;
-          Nu gatiti pentru mai mult de 2 zile, supa trebuie sa fie proaspata;
-          Raciti preparatul imediat si tineti-l la frigider: mancarea se altereaza in 2-3 ore daca nu este pastrata la rece;
-      Se pot face diverse combinatii de legume si carnita: carne de pui sau vita (de tara), ficatel, galbenus de ou, etc;
-          Nu pasati si ceapa;
-      Daca doriti sa acriti putin supa, folositi zeama de lamaie sau bors facut in casa. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare