PUI CU CIUPERCI SI URECHI DE LEMN (ciuperci chinezesti)






Probabil ca pana acum v-ati dat seama ca sunt iubitoare de preparate chinezesti, n-am fost in China dar ce am mancat pe la noi mi-a placut foarte mult :). E mai greu cu gasitul ingredientelor, nu zac pe rafturile tuturor chioscurilor, ce-i drept, insa pentru ca sunt adepta principiului "do it yourself", am cautat pe la super si hyper marketuri pana am gasit si ciuperci chinezesti. Va prezint reteta mea, sper sa o incercati si sa va placa pentru ca mie una mi-a placut :).

Ingrediente: 1 piept de pui dezosat si fara piele
                   300g ciuperci champignon
                   25g ciuperci chinezesti deshidratate (eu am cumparat o punga de 50g si am folosit doar jumatate)
                   1 morcov mare
                   1 ceapa rosie uscata
                   100ml sos de soia sarat
                   o jumatate pachet de unt (sau o ceasca ulei de floarea soarelui)
                   1 lingurita amidon alimentar
                   sare, piper dupa gust

Mod de preparare: Am spalat bine ciupercile, le-am indepartat coditele si am maruntit palariile mai mari rupandu-le cu mana. Le-am pus intr-un vas la foc mic, acoperite cu un capac si le-am lasat pana cand s-au fiert in suc propriu (amestecand periodic).



Intr-un alt vas cu apa clocotita, am pus ciupercile chinezesti la rehidratat (nu am fiert, am oprit focul inainte sa pun ciupercile si am acoperit cu un capac).


Am taiat pieptul de pui fasii (aproximativ egale) si l-am calit cu 2-3 linguri de ulei de floarea soarelui. Cand s-a rumenit, am scos carnea de pui (am tapetat un castronel cu servetele de hartie si am acoperit cu un capac) si in aceeasi tigaie am topit untul.



In untul topit am calit ceapa si morcovul dat pe razatoara mica, am adaugat sosul de soia si o lingurita de amidon. Am omogenizat amestecul si am adaugat ciupercile champignon.



In timp ce se caleau ciupercile champignon, am maruntit ciupercile chinezesti, dupa care le-am adaugat in tigaie.


Dupa cateva minute am adaugat puiul, sare si piper dupa gust si gata!



Se poate servi cu orez cu legume sau orez yang zu!

POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare