BRANZA DE CASA PENTRU BEBELUSI



La recomandarea medicului, am introdus branzica de casa in alimentatia lui Mihaita la varsta de 7 luni. Mai mult de atat, am inceput sa prepar branza si pentru consumul meu si al sotului, pentru pateuri, placinte, etc. N-are sens sa va amintesc ca lactatele nu trebuie sa lispeasca din meniul copilului (nici din cel al adultilor), prin urmare voi trece direct la prezentarea celor 3 asa-zise retete de branzica de casa pe care le cunosc.

Branza calcica

Mentionez ca nu am optat pentru aceasta metoda pentru ca am auzit din mai multe surse (inclusiv de la medic) ca este mai inecacioasa decat branzica obtinuta prin celelalte 2 variante. Le puteti testa pe toate 3 si opta pentru cea care va place mai mult.

Ingrediente: 1l lapte
                   6 pastile calciu lactic

Mod de preparare: Se pune laptele la fiert si se dilueaza pastilele de calciu in putina apa. Cand incepe se clocoteasca laptele, se adauga calciul si se fierb impreuna cca 5 minute. Se strecoara prin sita sau tifon si se tine la rece.


Branza cu zeama de lamaie

In ciuda asteptarilor, aceasta branzica mi s-a parut cea mai gustoasa. Nu se simte deloc gustul de lamaie si nu mi se pare deloc inecacioasa.

Ingrediente: 1l lapte
                   2 linguri zeama de lamaie


Mod de preparare: Se pune laptele la fiert si se stoarce o jumatate de lamaie. Cand clocoteste laptele, se adauga zeama de lamaie si se mai fierbe 2-3 minute (se incheaga foarte repede). Se trece prin sita sau tifon si se tine la rece.


Branza din lapte acru

In unele zone ale tarii, asa se prepara branza de casa in mod normal. Fara cheag sau alte ingrediente ajutatoare, se lasa laptele la acrit cca 1 zi, apoi se incalzeste putin (nu se fierbe) si se trece prin sita sau tifon. Unii numesc branza aceasta cas, nu ma pricep la branzeturi foarte bine, prin urmare n-o sa ma pronunt asupra denumirii. Vreau doar sa va atrag atentia ca nu este indicat sa lasati laptele la acrit mai mult de o zi pentru ca riscati sa obtineti o branza acra, nu dulce.


Branzica obtinuta prin oricare dintre cele 3 variante prezentate mai sus nu se serveste mai mult de 2 zile. Se poate combina cu ou sau piure de fructe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare