BLANCHETA CU PUI SI CIUPERCI


O mancarica usoara, rapida si gustoasa cu pui! Am gasit reteta intr-o revista de specialitate si mi-a facut pofta instant, sper sa va tenteze si pe voi, mai ales ca e sanatoasa si sosul nu contine faina sau amidon. Puteti varia cu legumele si cantitatile pentru ca depinde doar de voi cat de mult sos doriti sa obtineti.

Ingrediente: 1kg carne de pui (eu am folosit piept de pui)
                   500g smantana
                   100g ulei de masline sau unt
                   o ceapa mare (sau o legatura de ceapa verde)
                   500g ciuperci
                   o jumatate de telina
                   un morcov mare
                   2 ardei grasi ce culoare doriti
                   sare, piper si verdeata la alegere (eu am pus patrunjel + frunze de telina)


Mod de preparare: Se caleste puiul cu putin ulei de masline sau unt. Daca aveti 2 tigai incapatoare, puteti cali si legumele simultan ca sa economisiti timp. Eu nu am, prin urmare am calit intai bucatelele de piept de pui, le-am scos cand au inceput sa se rumeneasca si apoi am calit legumele curatate, spalate si taiate cubulete. Opriti cateva palarii de ciuperci pentru partea finala.





Cand s-au inmuiat bine legumele, le-am pus intr-un vas mai gros de plastic si le-am pasat cu bratul pentru pasat al mixerului. Am lasat respectiva pasta sa se raceasca putin si apoi am amestecat-o cu smantana (am folosit un tel ca sa omogenizez bine amestecul).







Intr-un vas de yena am asezat puiul si l-am acoperit cu amestecul de legume si smantana. Pe deasupra am asezat ciupercile taiate in 4 (va amintiti ca v-am spus sa opriti cateva palarii pentru final) si am acoperit vasul. Am dat la cuptor aprox 30min la foc potrivit si am servit cu verdeata tocata marunt.



POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare