FOIETAJ CU CIOCOLATA SI NUCA




Imi plac dulciurelele cu foietaj si mi-am propus ca intr-o buna zi, cand imi fac curaj, sa fac chiar eu foietajul acasa... am gasit o reteta dar este destul de complexa treaba si am nevoie de timp si de rabdare.... plus spatiu suficient in congelator pentru ca daca tot ma apuc, o sa fac o cantitate mai mare, sa fie acolo in caz de nevoie :D. Pana atunci, incercati reteta asta simplissima ca efortul e mic si timpul investit scurt :).



Ingrediente: 1 pachet aluat foietaj (800g)
                     150g ciocolata (eu am pus ciocolata neagra pt ca e mai sanatoasa dar puteti pune si de menaj)
                     200g nuca maruntita
                     75g unt
                     1 ou
                     cateva picaturi de esenta de rom (fiola)


Mod de preparare: Se dezgheata aluatul in mod natural, fara sa il ajutati cu surse de caldura. Se topeste ciocolata la bain-marie sau microunde si se omogenizeaza cu untul topit. Eu am topit-o la bain-marie si am incorporat untul cand inca aveam vasul pe foc, ca sa nu se intareasca. Daca topiti la microunde, s-ar putea sa trebuiasca sa mai incalziti o data amestecul pentru ca se va ingrosa. Dupa ce luati vasul de pe foc, adaugati esenta de rom si nuca maruntita.
Se stropeste masa cu faina si se intinde foaia de aluat. Se taie in 8 fasii egale, ca in imagine, si pe 4 din ele se fac niste taieturi din loc in loc.
Separati albusul de galbenus, se bate putin albusul cu furculita si se ung cu pensula marginile fasiilor pe care nu le-ati crestat. Puneti umplutura doar pe cele 4 fasii necrestate si unse cu albus de ou pe margine si acoperiti-le cu fasiile crestate. Lipiti marginile presand cu furculita si ungeti pe deasupra cu galbenusul batut.


Se tapeteaza o tava cu hartie de copt, se aseaza giga-pateurile si se da tava la cuptorul preincalzit cca 30 minute, la foc potrivit-tare, pana cand se rumenesc deasupra.


Se portioneaza dupa plac si se servesc reci.


POFTA BUNA!



2 comentarii:

  1. Ce bine arata si cred ca e tare delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. dap, chiar sunt si te incurajez sa le incerci pentru ca nu se fac greu deloc si nici costisitoare nu sunt, asa ca n-ai mai nimic de pierdut :)

    RăspundețiȘtergere

Retete populare