FRIPTURA CU SOS BRUN



Nu-i asa ca arata bine? :D E si foarte buna, credeti-ma pe cuvant :p. A fost premiera si sotului i-a placut atat de mult, incat e musai sa mai fac si altadata. Eu am dat peste reteta asta intr-o revista dar am schimbat ceva care cred ca e exact esentialul. O sa va explic ce scria acolo si cum am facut eu de fapt, cert e ca a iesit foarte aromata si merge facuta macar la ocazii, daca nu mai des. Timpul de preparare e de cca 1 ora, iar dificultatea mica.


Ingrediente: 1 kg carne de porc sau vita pentru friptura (muschi, cotlet, ce gasiti, ce va place)
                   100g unt
                   200ml vin rosu (preferabil mai dulce)
                   50ml sos de soia (dulce sau dark)
                   2 lingurite bulion/pasta de tomate
                   400g ciuperci
                   o ceapa mare
                   sare, piper, cimbru


Mod de preparare: Aici intervine schimbarea facuta de mine si anume: in revista scria sa transezi carnea si sa o fierbi, apoi sa faci sosul separat si sa pui carnea fiarta si sosul intr-o tava si sa dai la cuptor 20min. Eu nu am fiert carnea, ci am transat-o (in portii mititele, de lungimea unui deget si grosimea a doua degete), am asezat-o intr-o punga si am amestecat-o cu absolut toate ingredientele in afara de bulion, unt, ceapa si ciuperci. Adica pe langa carne, am pus in punga urmatoarele: vinul, sosul de soia, sare, piper, cimbru, am agitat bine-bine si am lasat punga la frigider cateva ore (la macerat - o puteti lasa si de seara pana a doua zi). Apoi am scos-o de la frigider, am scurs toata zeama respectiva (pe care trebuie sa o pastrati pentru ca ne trebuie!) si am fript carnea pe grill. In timp ce frigeam carnea, m-am apucat frumos de sos.

Ceapa taiata marunt se caleste in untul incins bine timp de cateva minute, apoi se adauga ciupercile spalate si maruntite, se calesc si ele pana cand isi lasa toata zeama si se evapora (ea, zeama). Apoi am adaugat toata zeama scursa de la carne (cea cu vin si soia, pe care va spuneam sa o opriti) si bulionul, am acoperit si am fiert inabusit cca 10 minute, amestecand periodic.





Cand sosul a inceput sa mai scada, am luat tigaia de pe foc si am scurs toata zeama pe care am pus-o imrpeuna cu friptura intr-o tava si am dat la cuptor cca 20-30 minute (daca nu e toata carnea acoperita de sos, intoarceti-o periodic).





Se pot servi si ciupercile care raman dupa ce scurgeti sosul, sunt foarte gustoase si pot fi servite ca si garnitura.

POFTA BUNA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare