POALE-N BRAU




Placinte moldovenesti cu aluat de cozonac si branza dulce. Cam asa s-ar descrie pe scurt faimoasele poale in brau. E prima oara cand fac dar cu siguranta voi mai face pentru ca sotului i-au placut ffffoarte mult si adevarul este ca tin si de foame si de dulce, daca intelegeti ce vreau sa spun :). Desi mama soacra e moldoveanca si m-ar fi putut ajuta, am tinut in mod deosebit sa le pregatesc eu de la cap la coada pentru ca asta cred eu ca e cea mai buna metoda de a invata sa faci ceva. Tinand cont de faptul ca si ei i-au placut, inseamna ca a iesit ce trebuie si nu imi ramane decat sa impart cu voi minunatia :D.


Ingrediente: Pentru 18 bucati va trebuiesc urmatoarele:
                     1 kg de faina
                     50g drojdie proaspata (sau echivalentul de drojdie uscata pt 1kg de faina)
                     2 oua
                     200g zahar
                     500ml lapte dulce
                     100ml ulei de floarea soarelui
                     un praf de sare
                     2 lingurite de esenta de rom

                    Umplutura se prepara din:
                    600g branza dulce de vaci
                    3 oua
                    150g zahar
                    100g stafide (eu n-am pus pt ca nu-i plac sotului)
                    coaja rasa de la o lamaie sau o jumatate de fiola de esenta de lamaie

                    Siropul se poate prepara cu:
                    3 linguri de miere si 1 lingura de apa



Mod de preparare: Ca sa fiu mai sigura, am dizolvat drojdia proaspata cu o jumatate de cana de lapte caldut si 2 lingurite de zahar. Am pus drojdia maruntita cu mana intr-un bol si peste ea am adaugat zaharul si laptele caldut, am amestecat bine si am lasat-o pana cand s-a umflat considerabil. Intre timp, am cernut faina intr-un vas mare, am batut ouale bine cu o furculita si am masurat cantitatile de zahar, ulei si lapte.

Cand s-a umflat suficient maiaua de drojdie (maxim 10 minute), am pus in mijlocul vasului cu faina toate ingredientele pentru aluat si mai exact: drojdia, zaharul, ouale batute, parful de sare si esenta de rom. Am inceput sa amestec toata treaba incorporand treptat laptele caldut si spre final, uleiul. Am framantat aluatul cca 20 minute (e foarte important sa framantati cat puteti de mult ca sa iasa aluatul moale, pufos si sa nu se mai lipeasca de vas). Apoi am lasat aluatul sa creasca intr-un loc caldut, acoperit cu un prosop.





Intre timp puteti prepara branza amestecand-o cu ouale batute in prealabil cu o furculita, zaharul si coaja sau esenta de lamaie.


Cand si-a dublat aluatul cantitatea, il mai framantati cateva minute si il portionati in 18 bucati egale. Intindeti din fiecare bucata cate o foaie (nu conteaza forma prea mult), puneti in mijloc cca o lingura mare de branza si aduceti marginile foii in mijloc, presandu-le ca sa se lipeasca.




Asezati placintele intr-o tava tapetata cu hartie de copt si optional, le puteti unge cu ou (eu am folosit numai oua de tara si pentru uns, am pus doar galbenusul ca sa obtin un galben mai puternic). Se coc la foc potrivit cca 40 de minute (cuptorul se incinge bine in prealabil) si intre timp se prepara siropul de miere pe care il vom folosi sa ungem placintele rumenite cat sunt calde inca.




POFTA BUNA!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare