PUI DULCE ACRISOR



Trebuia s-o fac si pe asta, gustul dulce-acrisor nu e in topul preferintelor mele dar nici nu-mi displace. Sotului insa, ii place foarte mult acest preparat si nu aveam cum sa nu-i pregatesc ceva ce stiam ca o sa-i faca o bucurie. Aromele sunt intr-adevar deosebite si merge la fix cu orez, cel din imagine este pregatit foarte simplu, mai exact fiert si apoi calit cu putin unt, sare si piper.

Ingrediente: 2 piepti de pui (cca 750g)
                     3 ardei grasi ce culoare doriti (eu am pus rosu, galben si verde)
                     o conserva ananas de cca 500g
                     ghimbir proaspat sau ras (nu va speriati, se gaseste peste tot, se adauga doar de dragul aromei dar nu e obligatoriu daca nu aveti)
                     100ml ulei de porumb (sau floarea soarelui dar eu am vrut sa fac exact asa cum se face si am pus de porumb, se gaseste in magazine si nu e cu mult mai scump decat cel de floarea soarelui)
                     150ml otet din vin rosu (am gasit la carrefour)
                     4 linguri pasta de tomate
                     3 linguri de miere sau de zahar
                     sare, piper, curry si 2 linguri sos de soia dulce, sarat sau mix (dark)


Mod de preparare: Inainte de toate, taiati carnea cubulete sau fasii, asezati-o intr-o punga si condimentati-o cu putina sare, putin piper, curry si sosul de soia, agitati bine punga si dati la frigider pana cand ii vine randul. Spalati si curatati ardeii, taiatii in ce forma doriti, desfaceti cutia de ananas, scurgeti zeama si taiati cubulete feliile (daca sunt deja cuburi, nu mai e nevoie sa le maruntiti).

Se prepara un sos din urmatoarele: otetul, siropul de ananas, pasta de tomate si mierea sau zaharul, dupa caz. 

Eu am gasit ghimbir proaspat in Carrefour, costa cca 11 lei/kg, eu am luat o bucata mica si am taiat 2 felii din ea. Arata ca o radacina, o sa vedeti si in poza, ideea cu ghimbirul este sa dea o aroma aparte mancarurilor. Se foloseste si la deserturi, insa in cazul nostru, tot ce avem de facut cu el este sa il prajim bine in uleiul incins si apoi sa-l indepartam. El isi va lasa aroma in ulei si ca sa dau un exemplu, e precum foaia de dafin care nu se mananca, se foloseste doar pentru aroma.



Dupa ce ati scos ghimbirul din tigaie, caliti puiul cca 10 minute, apoi adaugati si ardeii si caliti tot amestecul la foc mic, acoperit cu un capac si amestecand periodic. Dupa ce s-au inmuiat ardeii, se adauga ananasul si dupa cca 5 minute, se adauga sosul dulce acrisor si se fierbe mancarica cca 10 minute. La final se potriveste de sare/piper ca sa nu-i lipseasca nimic si se serveste simplu sau cu o garnitura de orez.




POFTA BUNA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare