PLACINTA DE CARTOFI CU AFUMATURA




Celor carora le plac cartofii gratinati, le va placea cu siguranta si aceasta placinta pentru ca e foarte similara insa are o aroma deosebita datorita faptului ca se prepara cu branza in loc de cascaval si pentru ca se adauga si ceva afumatura. Reteta originala (peste care am dat eu) era putin mai banala si am simtit nevoia sa-mi pun amprenta pentru ca vroiam sa prepar ceva care sa poate fi considerat si un fel principal, nu doar o garnitura.


Ingrediente: Pentru 6 portii
                    
                     5-6 cartofi mari
                     5-6 oua
                     200g smantana grasa
                     150g unt
                     250g afumatura de care doriti
                     250g telemea de vaca sau de oaie
                     2 linguri de faina
                     o lingura usturoi granulat, sare si piper dupa gust si optional, verdeata (eu nu am pus verdeata pentru ca am uitat... puteti pune si altfel de condimente, dupa preferinte)



Mod de preparare: Cartofii se fierb in coaja intr-o oala mare cu apa si o lingura de sare. Daca vreti sa grabiti procesul de fierbere, procedati in felul urmator: puneti-i de la inceput in apa rece, nu asteptati pana cand clocoteste apa; adaugati o lingura de sare care ii va impiedica sa se sfarame si intepati-i pe fiecare cu varful unui cutit. In cca 20-30 de minute, vor fi fierti.

Dupa ce se racoresc putin (nu e nevoie sa asteptati pana cand se racesc complet), trebuiesc decojiti si tocati marunt.

Separat, bateti smantana cu ouale pana cand se omogenizeaza, apoi adaugati telemeaua rasa, faina si condimentele dupa gust. Cartofii vor indulci placinta, asadar nu va temeti sa preparati acest amestec putin mai sarat decat obsinuiti sa mancati de obicei.



Amestecati cartofii maruntiti cu sosul de smantana si afumatura tocata marunt, ungeti o tava cu unt si puneti toata compozitia in tava. Dati la cuptorul incins in prealabil cca 40-50min, la foc mic-potrivit, pana cand se rumeneste deasupra.



Dupa ce scoateti placinta din cuptor, lasati-o putin sa se racoreasca pentru ca o puteti portiona mai usor.

Se poate servi ca si garnitura sau ca fel principal, alaturi de o salata de muraturi.

POFTA BUNA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare