MOCCA CHEESECAKE




Deja v-am spus ca sunt fan declarat cheesecake si nici nu incapea discutie sa nu fac si mocca cheesecake imediat ce am descoperit-o :). Imi plac prajiturile fara coacere, cremele cu mascarpone si mai ales, aroma nessului/cafelei in prajituri :D. Dupa ce m-am luptat cu portia aceea imensa de bolognese pe care v-am aratat-o de curand, am zis ca mai intra si ceva dulce si tocmai ce decorasem cheesecake-ul asta simpatic foc :p.


Ingrediente: Pentru blat: 300g biscuiti de cacao
                                        100g unt

                     Pentru umplutura:  250ml frisca lichida
                                                 500g mascarpone
                                                 2 pliculete gelatina
                                                 4 oua
                                                 10 linguri zahar
                                                 6 linguri cafea tare (faceti cafea concentrata la filtru sau expressor)
                                                 150g ciocolata neagra

                    Pentru decor: bombonele de ciocolata



Mod de preparare: In ordinea de pe tricouri, incepem intai cu blatul :D. Topim untul la microunde si-l lasam sa se racoreasca. Zdrobim biscuiti in blender si ii amestecam cu untul topit pana cand se omogenizeaza. Asezam biscuitii intr-o tava cu inel detasabil, presam cu podul palmei si dam la rece pana pregatim crema.




Batem frisca tare si adaugam apoi mascarpone mixand pana la omogenizare. Separam albusurile de galbenusuri, batem spuma galbenusurile cu jumatate din cantitatea de zahar (5 linguri), albusurile de asemenea spuma cu un praf de sare si cand s-au intarit, adaugam restul de zahar si mixam pana cand se topeste. Punem gelatina la inmuiat in 100 ml apa rece si cand s-a topit, o incalzim fara sa dea in clocot. In crema de frisca si mascarpone adaugam spuma de galbenusuri si zahar iar apoi gelatina topita.

Maruntim ciocolata (bucati potrivite) si incorporam bucatelele in crema amestecand cu o spatula. Adaugam spuma de albusuri din care oprim cateva linguri pentru decor si amestecam cu grija de jos in sus.




Punem toata compozitia peste blatul de biscuiti si dam la rece 2-3 ore ca sa se lege bine crema. Cand s-a scurs timpul, scoatem prajitura de la rece, desprindem inelul detasabil si ne apucam de ornat.






Eu am folosit spuma de bezea si bombonele de ciocolata, insa puteti orna prajitura si altfel, spre exemplu cu frisca sau boabe de cafea.



POFTA BUNA!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare