SPAGHETE BOLOGNESE




Sunt complet satisfacuta, gastronomic vorbind :). Portia asta imensa din poza a fost A MEA si numai A MEA :D. Nu stiu daca v-ati prins din poze, dar am un set cu farfurii de genul asta in 2 marimi... mari, adica de neam-prost si mai mici, pentru portii normale. Asta este o portie gigant si n-am avut nimic impotriva s-o halesc, la propriu, mozolita de sos pe la gura (ca nu ma vedea nimeni :)). Aveam complet gresita impresie ca nu imi plac spaghetele bolognese, ideea de carne tocata ma impiedica sa imi comand la restaurant sau sa pregatesc acasa. Pana cand m-am documentat... si am facut lasagna... care se face cu sos bolognese si sos bechamel... si lasagna imi place, deci era musai sa vad daca imi plac si spaghetele bolognese. Zis si facut!




Ingrediente: 500g carne tocata de vita (sau amestec vita-porc pentru ca e mai frageda)
                      o ceapa
                      3-4 catei usturoi
                      1 morcov potrivit
                      1/2 telina (daca aveti, eu n-am avut si n-am mai iesit din casa pentru ea)
                      1/2 pahar de vin alb, sec daca vreti sa pastrati reteta originala
                      1 ardei gras mare sau 2 potriviti ce culoare doriti
                       50g unt (sau 2 linguri ulei de masline extra virgin)

                       50g parmezan ras
                       250g suc/sos de rosii
                       sare, piper, busuioc verde sau patrunjel verde
                       400g spaghete



Mod de preparare: Se curata, se spala si se toaca marunt ceapa si usturoiul. Se topeste untul intr-o tigaie incapatoare si se calesc ceapa si usturoiul pana cand se inmoaie. Se adauga carnea tocata si se caleste si ea impreuna cu ceapa si usturoiul pana cand se rumeneste.

Cand e carnea aproape gata, se adauga morcovul si telina date pe razatoare, se calesc impreuna cca 5 minute si apoi se adauga vinul alb. Cand s-a evaporat aproape tot vinul, adaugati ardeiul taiat cubulete si sosul de rosii. Potriviti de sare si piper si lasati la fiert cca 25 minute.

Cam acum ar fi vremea sa puneti o oala mare cu apa si sare la fiert iar cand clocoteste, fierbeti spaghetele conform instructiunilor de pe pachet. 





La final, adaugati patrunjelul sau busuiocul maruntit si opriti focul. Se aseaza pastele in farfurie, apoi sosul si peste sos presaram parmezanul ras.

POFTA BUNA! 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete populare